یک دیپلمات روسیه بر ایجاد حکومت فراگیر و عملی ‌شدن تعهد حکومت سرپرست تأکید کرده‌است. روسلان استروگانوف در ادامه افزوده که  توسعه منطقه‌ای، تنها با صلح پایدار در افغانستان ممکن است. پیوست به‌خواست‌های بین‌المللی در رابطه به تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان، هیأت روسیه در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در جنوا، پایتخت […]

یک دیپلمات روسیه بر ایجاد حکومت فراگیر و عملی ‌شدن تعهد حکومت سرپرست تأکید کرده‌است. روسلان استروگانوف در ادامه افزوده که  توسعه منطقه‌ای، تنها با صلح پایدار در افغانستان ممکن است.

پیوست به‌خواست‌های بین‌المللی در رابطه به تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان، هیأت روسیه در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در جنوا، پایتخت سویس، بر ایجاد حکومت فراگیر و عملی‌ شدن تعهد حکومت سرپرست در این راستا، تأکید کرده‌است. یک خبرگزاری روسی به نقل از روسلان استروگانوف، عضو این هیأت، گفته که مسکو برای تقویت ثبات و امنیت افغانستان تلاش می‌کند و این یکی از اولویت‌های روسیه است: «مسکو با مقامات طالبان در تماس است و از آنان می‌خواهد که تعهد قبلی خود را برای تشکیل یک نظام جامع مدیریت عمومی عملی کنند. تنها صلح پایدار در افغانستان توسعه مطلوب کل منطقه را تسهیل می‌کند».

این دپلومات روسیه همچنان وضعیت بحرانی کنونی افغانستان را ناشی از خروج عجولانه غرب از افغانستان در اگست ۲۰۲۱، عنوان کرده و گفته که کشورهای غربی، ویرانی و فقر را در این کشور به‌جا گذاشتند و تحویل کمک‌های انسان‌دوستانه را به امتیازات سیاسی از کابل مرتبط می‌سازند. در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که تشکیل دولت فراگیر نه‌تنها سبب گسترش توسعه منطقه‌ای می‌شود؛ بلکه ارتباطات افغانستان با جهان را در زمینه‌های مهتلف نیز، افزایش می‌دهد.

این بار نخست نیست که روسیه خواهان ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان است؛‌ مسکو در کنار برخی از کشورهای دیگر، بارها بر این موضوع تأکید کرده‌است. پیش از این وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد تا در افغانستان حکومتی ایجاد شود که در آن نمایندگان تمام اقوام و جوانب سیاسی سهیم باشند؛ اما در پاسخ، سخنگوی حکومت سرپرست، گفت که کشورها نباید این حق را به‌ خود بدهند که در امور داخلی افغانستان مداخله کنند. ذبیح‌الله مجاهد تأکید کرده بود که در افغانستان حکومت فراگیر و پاسخ‌گو وجود دارد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv