وزیر امنیت اجتماعی فنلاند گفته که دختران و کودکان در افغانستان همانند تمامی کودکان در جهان، شایسته آموزش باکیفیت هستند. نمایندگی دائمی فنلاند در سازمان ملل متحد در ایکس به نقل از سانی گران لاسونن نوشته که حق آموزش برای آینده نسل‌های دختران در افغانستان حیاتی ا‌ست. با سقوط حکومت پیشین و روی‌کارآمدن حکومت سرپرست […]

وزیر امنیت اجتماعی فنلاند گفته که دختران و کودکان در افغانستان همانند تمامی کودکان در جهان، شایسته آموزش باکیفیت هستند. نمایندگی دائمی فنلاند در سازمان ملل متحد در ایکس به نقل از سانی گران لاسونن نوشته که حق آموزش برای آینده نسل‌های دختران در افغانستان حیاتی ا‌ست.

با سقوط حکومت پیشین و روی‌کارآمدن حکومت سرپرست دروازه مکتب‌های بالاتر از صنف ششم به روی دختران مسدود شد و اندکی بعد دروازه دانشگاه‌ها نیز به روی دختران بسته شد. این کار طی این مدت با واکنش‌هایی روبه‌رو شده‌است. در همین حال، سانی گران لاسونن، وزیر امنیت اجتماعی فنلند می‌گوید که دختران و کودکان در افغانستان مانند همه کودکان در جهان، شایسته آموزش باکیفیت هستند .نمایند‌گی دائمی فلند در سازمان ملل متحد در صفحه ایکس خود نوشته است که لاسونن در شصت‌وهشتمین نشست «کمیسیون مقام زن» سازمان ملل متحد شرکت کرده بود. او در این نشست تأکید کرد که حق آموزش برای آینده نسل‌های دختران در افغانستان حیاتی‌ است.

شمار دیگری از فعالان حقوق زن باردیگر خواستار لغو محدودیت‌ها علیه زنان در کشور شده و می‌گویند که ادامه این محدودیت‌ها به ضرر کشور است.

این درحالی‌است که مقام‌های حکومت سرپرست بارها اعلام کرده‌اند که مسدود ماندن مکتب‌های دختران مؤقتی است و حکومت سرپرست در تلاش ایجاد زمینه‌های بهتر کار و آموزش برای زنان و دختران کشور در پرتوی شریعت اسلام است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv