مسوولان محلی ولایت باد غیس می‌ گویند که طالبان در بهار امسال برای ادامه دادن به فعالیت های هراس افگنانه در میان مردم، روند برپایی محاکم صحرایی را به راه انداخته ‌اند. به گفته آنان، طالبان می‌خواهند با برگزاری محاکم صحرایی، رعب و وحشت ایجاد کنند. خالد صافی سخنگوی والی باد غیس می گوید که […]

مسوولان محلی ولایت باد غیس می‌ گویند که طالبان در بهار امسال برای ادامه دادن به فعالیت های هراس افگنانه در میان مردم، روند برپایی محاکم صحرایی را به راه انداخته ‌اند. به گفته آنان، طالبان می‌خواهند با برگزاری محاکم صحرایی، رعب و وحشت ایجاد کنند.

خالد صافی سخنگوی والی باد غیس می گوید که طالبان در کنار جنگ و خشونت می خواهند به گونه گسترده دادگاه های صحرایی برگزار کنند. آقای صافی می افزاید با آن که (روز شنبه ۱۱ثور/اردیبهشت) در ولسوالی آب کمری باد غیس خبرهایی مبنی بر برپایی یک دادگاه صحرایی به دست آمد، اما تاکنون به صورت درست از جزییات آن خبری نیست. به گفته سخنگوی والی باد غیس، اداره محلی قبل از این رویداد اطلاعات و آمادگی کافی برای مقابله با این قضیه را داشته است.

این گفته ‌ها در حالی است که عبدالرووف تاج، فرمانده پلیس باد غیس تایید می ‌کند که یک جوان از ولسوالی آب کمری به دلیل فراری دادن یک دختر از منزلش، از سوی طالبان بیش از هفتاده ضربه شلاق خورده است. به گفته آقای تاج، ارگان‌های کشفی و استخباراتی این ولایت به شدت مشغول اند تا از برگزاری دادگاه های صحرایی طالبان جلوگیری کنند.

هر ازگاهی در ولایت باد غیس دادگاه های صحرایی به ویژه در ولسوالی های آب کمری، قادس و بالامرغاب برگزار می شود. نیروهای امنیتی تاکنون چندین تن از عاملان و حکم دهندگان این دادگاه‌ ها را بازداشت کرده‌ اند. شماری از این افراد در روستاها و مناطق دور دست باد غیس به عنوان عالم دین و بزرگ قومی حضور داشته‌ اند.