نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، با سرپرست وزارت خارجه و معاون سیاسی رئیس‌الوزار حکومت سرپرست دیدار کرده‌است. این دو مقام ارشد حکومت سرپرست، خواستار تعامل مثبت جهان با حکومت کنونی شده و تأکید کردند که راهکار این حکومت حفظ روابط مثبت با جهان است. آن‌ها همچنان گفتند که در مورد اشتراک معنادار در نشست […]

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، با سرپرست وزارت خارجه و معاون سیاسی رئیس‌الوزار حکومت سرپرست دیدار کرده‌است. این دو مقام ارشد حکومت سرپرست، خواستار تعامل مثبت جهان با حکومت کنونی شده و تأکید کردند که راهکار این حکومت حفظ روابط مثبت با جهان است. آن‌ها همچنان گفتند که در مورد اشتراک معنادار در نشست دوحه غور می‌کنند.

دیدوبازدیدهای دیپلمات‌های غربی در کابل در آستانه برگزاری نشست دوحه؛

در آستانه برگزاری دومین دور نشست دوحه با میزبانی سازمان ملل متحد و با حضور نمایندگان ویژه کشورهای جهان در امور افغانستان، شماری از دپلمات‌های غربی سرگرم رایزنی و گفت‌وگو با مقام‌های حکومت سرپرست و سیاسیون افغانستان در مورد چگونگی برگزاری این نشست اند. معاون سخنگوی وزارت خارجه گفته که در دیدار سرپرست وزارت خارجه با نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان درباره نشست پشیروی دوحه و نیز نشست نمایندگان ویژه در لندن گفت‌وگو شده‌است. سرپرست وزارت خارجه افزوده‌است که حکومت سرپرست نظر مثبت نسبت به نشست دوحه دارد و در مورد اشتراک معنادار در این نشست غور می‌کند.

امیرخان متقی، همچنان گفته که خط‌‌مشی این حکومت حفظ روابط مثبت با جهان است.

همچنان، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا با نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار کرده‌است. در این دیدار معاون سیاسی رئیس‌الوزرا خواستار تعامل مثبت کشورهای اروپایی و این اتحادیه با حکومت سرپرست شده‌است. همزمان با این دیدارها، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور در دیدار با فریدون سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ‌کننده‌ ویژه‌ سازمان ملل در امور افغانستان گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» را واقع‌بینانه و عملی دانسته‌است.

قرار است دومین دور نشست سازمان ملل متحد و فرستادگان ویژه کشورها در امور افغانستان در روزهای ۱۸ و ۱۹ فوریه در دوحه، در قطر، برگزار شود. موضوع این نشست بر اجرا شدن مفاد قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد متمرکز است که گفت‌وگوی ملی برای تشکیل دولت فراگیر و تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان از مهم‌ترین بندهای آن است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv