در ادامه رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری در افغانستان، نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در مورد افغانستان برگزار شد. توماس نیکلاسن و تیری هکالا، نمایندگان اتحادیه اروپا برای افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی با نمایندگان شماری از کشورهای آسیای مرکزی، در نشستی در شهر بشکیک، پایتخت قرغیزستان در مورد صلح و ثبات درازمدت […]

در ادامه رایزنی‌ها پیرامون وضعیت جاری در افغانستان، نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و کشورهای آسیای مرکزی در مورد افغانستان برگزار شد. توماس نیکلاسن و تیری هکالا، نمایندگان اتحادیه اروپا برای افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی با نمایندگان شماری از کشورهای آسیای مرکزی، در نشستی در شهر بشکیک، پایتخت قرغیزستان در مورد صلح و ثبات درازمدت در افغانستان بحث کرده‌اند. همزمان با این، امام‌علی‌ رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان با چارلز میشل رئیس شورای اروپا در مورد وضعیت افغانستان و تقویت امنیت مرز‌های تاجیکستان با افغانستان گفت‌وگو کرده‌است.

نمایندگی اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی در صفحه ایکس خود ازبرگزاری نشستی با نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی و اشتراک روزا اوتنبایوا، نماینده ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، در شهر بیشکیک پایتخت قیرغیزستان، در این نشست خبر داده‌است. نمایندگان این اتحادیه، با نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی دراین نشست مشترک در مورد صلح و ثبات درازمدت در افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

گفتنی‌است که دراین نشست پیشنهادات گزارش ارزیابی‌کننده مستقل سازمان ملل در مورد وضعیت افغانستان، به‌ویژه قطعنامه ۲۷۲۱ شورای امنیت سازمان ملل در مورد این گزارش، بررسی شده‌است. این گزارش، مقام‌های حکومت سرپرست را موظف به پذیرش خواست‌های جهانی در خصوص وضعیت بشری و حکومت آینده افغانستان می‌کند.

درهمین حال، برخی از آگاهان سیاسی می‌گویند که تقویت روابط منطقه‌ای برای افغانستان اثربخش خواهد بود.

این نشست در حالی برگزار شده که قرار است به تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی نشستی با اشتراک نمایندگان ویژه کشورهای جهان در مورد افغانستان در دوحه برگزار شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv