دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان هنوزهم در سطح بلند قرار دارد. بر اساس برآوردهای این نهاد، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند افغانستان در سال روان میلادی با عدم مصونیت غذایی رو‌به‌رو خواهند شد. دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که […]

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد می‌گوید که گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان هنوزهم در سطح بلند قرار دارد. بر اساس برآوردهای این نهاد، ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند افغانستان در سال روان میلادی با عدم مصونیت غذایی رو‌به‌رو خواهند شد.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان هنوز هم در سطح بلند قرار دارد و بر اساس برآوردها، ۱۵.۸ میلیون شهروند افغانستان در سال ۲۰۲۴ با عدم مصونیت غذایی روبه‌رو خواهند شد. به گفته این نهاد، برای اطمینان از این‌که خانواده‌ها نیازمندی‌های اولیه خود را داشته باشند و از مواجهه با گرسنگی در جامعه جلوگیری شود، به بودجه پایدار نیاز است. این نهاد می‌گوید که در سال ۲۰۲۴، برای کمک‌رسانی به ۱۵.۸ میلیون شهروند افغانستان به بودجه‌ای ۱.۴۳ میلیارد دالری نیاز است. ملل متحد پیش از این خواستار این بودجه از سوی جامعه بین‌المللی شده بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا کشورها این بودجه را برای کمک به شهروندان افغانستان در اختیار سازمان ملل متحد خواهد گذاشت یا خیر.

بر اساس گزارش اوچا، در سال ۲۰۲۳ میلادی با وجود کمبود بودجه، ۲۹.۴ میلیون تن در افغانستان از کمک‌های بشری مستفید شدند که از این میان ۲۵.۵ میلیون تن به‌گونه‌ای مستقیم و متباقی غیرمستقیم بهره بردند. اما سازمان ملل متحد می‌گوید که وضعیت افغانستان هنوز خوب نیست.

این در حالیست که با آغاز حکومت سرپرست و وضع محدودیت‌ها از سوی این حکومت بر کار زنان و آموزش دختران، این محدودیت‌ها تأثیرات مستقیم بر جذب کمک‌های بشردوستانه گذاشت و سبب شد که جهان ادامه کمک‌هایش را بر لغو این محدودیت‌ها مشروط کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv