در ادامه نگرانی‌های جهانی از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در بیشکک، از مقام‌های حکومت سرپرست خواست که به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه ندهند که در افغانستان آموزش ببینند و پناهگاه داشته باشند. مقام‌های امنیتی هند در نشست مشاوران […]

در ادامه نگرانی‌های جهانی از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در بیشکک، از مقام‌های حکومت سرپرست خواست که به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه ندهند که در افغانستان آموزش ببینند و پناهگاه داشته باشند.

مقام‌های امنیتی هند در نشست مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه در بیشکک، از لانه‌سازی و جاگرفتن گروه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و جیش محمد در نقاط از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. و یکرام میسری، مشاور امنیت ملی هند دراین نشست، از حکومت سرپرست خواست که نباید به لشکر طیبه و جیش محمد اجازه دهند که در افغانستان آموزش ببینند و پناهگاه داشته باشند. آقای میسری همچنان افزوده که هند از قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران است. وی تأکید کرد که‌ کشورش در افغانستان همواره بازیگر مهمی بوده و خواهد بود. او افزود که هند فکر می‌کند که رویکرد اجتماعی برای حل مسئله افغانستان ضروری است: «طالبان نباید به لشکر طیبه و جیش محمد آن‌ها اجازه دهد که در افغانستان آموزش ببینند و پناهگاه داشته باشند. این دو گروه متهم به فعالیت مسلحانه علیه نیروهای هندی در کشمیر اند. ما همچنان از قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران هستیم».

در همین حال، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در این نشست نسبت به اوضاع افغانستان نگرانی کرد و حضور گروه‌های تروریستی در کشور را نگران‌کننده خواند. وی امریکا را متهم کرد که مسئول وضعیت دشوار کنونی افغانستان است: «افغانستان یکی از حلقه‌های زنجیره ماجراجویی‌های بی پایان ژئوپلیتیکی غرب است. مسئولیت اصلی وضعیت دشوار کنونی در افغانستان باید بر عهده ایالات متحده و متحدانش باشد. واشنگتن در طول ۲۰ سال حضور خود در آنجا هیچ کاری برای بهبود وضعیت انجام نداده‌است».

دبیر شورای امنیت روسیه گفته که غرب با رها کردن سلاح‌های جامانده در افغانستان، بمب ساعتی کار گذاشته است: « امروز از این سلاح‌ها برای تشدید جنگ استفاده می‌شود، در بازار سیاه فروخته می‌شود و در کشورهای ثالث به دست تروریست‌ها می‌افتد».

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست با رد این اظهارات گفت که از خاک افغانستان علیه هیچ کشور جهان استفاده صورت نمی‌گیرد.

لشکر طیبه و جیش محمد دو گروه مذهبی پاکستانی است که هند آنانرا گروه‌های تروریستی می‌داند. اما حکومت سرپرست همواره تأکید می‌کند که هیچ گروه تروریستی خارجی در افغانستان، فعالیت ندارد و آنان نیز به این گروه‌ها اجازه فعالیت را نمی‌دهند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv