در ادامه نگرانی‌ها از محدودیت‌ها علیه زنان و دختران کشور، کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان باردیگر خواستار لغو این محددودیت‌ها شده‌است. دیکر گفته‌است که محدودیت‌ها بر زنان شاغل در افغانستان، سالانه یک میلیارد دالر برای این کشور هزینه دارد. کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته‌است که محدودیت‌ها بر زنان شاغل در […]

در ادامه نگرانی‌ها از محدودیت‌ها علیه زنان و دختران کشور، کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان باردیگر خواستار لغو این محددودیت‌ها شده‌است. دیکر گفته‌است که محدودیت‌ها بر زنان شاغل در افغانستان، سالانه یک میلیارد دالر برای این کشور هزینه دارد.

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته‌است که محدودیت‌ها بر زنان شاغل در افغانستان، سالانه یک میلیارد دالر برای این کشور هزینه دارد و این کشور توان پرداخت آنرا نیز ندارد. دیکر روز (چهارشنبه ۸ حمل) در نشست مجازی با مسؤلان رسانه‌ها گفته که هیچ کشوری در جهان نیمی از جمعیتش را به‌طور کامل پاک نکرده‌است. او افزوده‌است که براساس شمارش آنان حکومت سرپرست بیش از پنجاه فرمان عیله زنان افغانستان صادر کرده‌اند. به گفته‌ی وی، مردم افغانستان بارها گفته‌اند که می‌خواهند زنان تحصیل و کار کنند و هم‌چنان در زند‌گی عمومی اشتراک داشته باشند. دیکر تصریح کرده‌است که محرومیت دختران از آموزش، اقتصاد این کشور را تضعیف می‌کند: «هیچ کشوری نمی‌تواند روی پای خود بایستد وقتی نیمی از جمعیت آن قادر به امرار معاش یا کمک به خانواده نیستند. تضمین حقوق همه شهروندان افغانستان به‌شمول زنان یک ضرورت استراتژیک برای این کشور است».

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زن باردیگر خواستار لغو محدودیت‌ها علیه زنان و دختران کشور شده و از حکومت سرپرست می‌خواهند که به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه رفتن به مکتب را بدهد.

این در حالیست که پس از تسلط حکومت سرپرست بر کشور، دختران بالاتر از صنف ششم از رفتن به مکتب محروم شدند. چندی پیش رینا امیری، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان نیز گفته بود که به‌دلیل ادامه محدودیت‌ها علیه زنان و دختران، افغانستان سالانه بیش از یک میلیارد دالر را از دست می‌دهد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv