رئیس‌جمهور تاجیکستان در سخنرانی در مجلس نمایندگان این کشور، از وضعیت کنونی افغانستان به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌است. آقای رحمان از جامعه جهانی خواسته‌است که درگیری‌ در کشورها را از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل کند. امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در سخنرانی در مجلس نمایندگان این کشور از وضعیت کنونی افغانستان، خاورمیانه و فلسطین به‌شدت ابراز […]

رئیس‌جمهور تاجیکستان در سخنرانی در مجلس نمایندگان این کشور، از وضعیت کنونی افغانستان به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌است. آقای رحمان از جامعه جهانی خواسته‌است که درگیری‌ در کشورها را از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل کند.

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در سخنرانی در مجلس نمایندگان این کشور از وضعیت کنونی افغانستان، خاورمیانه و فلسطین به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌است. آقای رحمان از جامعه جهانی خواسته درگیری‌ در کشورها را از طریق مذاکره و گفت‌وگو حل کند.

در سخنرانی آقای رحمان که در سایت ریاست جمهوری این کشور نشر شده از وضعیت کنونی افغانستان ابراز نگرانی کرده‌است.

او در دو سال گذشته در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بارها تأکید کرده که باید در افغانستان حکومتی دموکراتیک و فراگیر با مشارکت همه‌ اقوام تشکیل شود.

امامعلی رحمان تأکید کرده که تاجیکستان با همه سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، و سایر نهادها برای حل مسائل همکاری می‌کند.

او قاچاق سلاح، مواد مخدر و تلاش نفوذ افراط‌گرایان از افغانستان به تاجیکستان و آسیای میانه را از دیگر نگرانی‌های دوشنبه دانست.

در حالی ‌رئیس‌جمهور تاجیکستان از اوضاع امنیتی افغانستان ابراز نگرانی می‌کند که مقام‌های حکومت سرپرست بارها به جهان و منطقه اطمینان داده‌اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

‌رئیس‎جمهور تاجیکستان در بخشی از سخنانش همچنان افزوده که می‌خواهد در آینده‎‌ای نزدیک تعدادی از پروژه‌‌های ترانزیتی بین‎‌المللی و منطقه‎ای را به بهره‎برداری بسپارد. به گفته وی یکی از این پروژه‌‌ها دهلیز اقتصادی ترانزیتی چین- تاجیکستان- افغانستان است که در آینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv