شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هشدار داده که هیچ نوع تروریزمی را در مرزهای کشورش تحمل نخواهد کرد. شهباز شریف مرزهای پاکستان را خط قرمز دانسته و بر ریشه‌کن کردن تروریزم تأکید کرده است. همزمان، وزیر پیشین اطلاعات این کشور در اظهارات بی‌پیشینه، بر حمله بر افغانستان تهدید کرده و گفته که اگر حمله بر پاکستان […]

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان هشدار داده که هیچ نوع تروریزمی را در مرزهای کشورش تحمل نخواهد کرد. شهباز شریف مرزهای پاکستان را خط قرمز دانسته و بر ریشه‌کن کردن تروریزم تأکید کرده است. همزمان، وزیر پیشین اطلاعات این کشور در اظهارات بی‌پیشینه، بر حمله بر افغانستان تهدید کرده و گفته که اگر حمله بر پاکستان از خاک افغانستان ادامه یابد، نیروهای این کشور مجبور خواهند شد تا وارد افغانستان شوند؛ اما سخن‌گوی حکومت سرپرست در پاسخ به مقام‌های پاکستان اداعاهای آنانرا نادرست می‌خواند.

در پی حمله هوایی پاکستان به مناطقی در شرق افغانستان و درگیری‌های اخیر مرزی میان مرزبانان حکومت سرپرست و پاکستان، نخست‌وزیر پاکستان هشدار داده که هیچ نوع تروریزمی را از آن‌سوی مرزها تحمل نخواهد کرد. شهباز شریف، مرزهای پاکستان را خط سرخ در برابر ترویزم خوانده‌است. آقای شریف از اوج‌گیری فعالیت‌های تروریستی ابراز نگرانی کرده و بر ریشه‌کن کردن تروریزم تأکید کرده است: «ما خواهان زندگی صلح‌آمیز با همسایه‌ها و گسترش روابط تجاری با آن‌ها هستیم؛ اما وقتی خاک کشور همسایه برای تروریزم مورد استفاده قرار می‌گیرد، این غیر قابل تحمل است. دیگر هیچ نوع تروریزم را از آن‌سوی مرزها تحت هیچ شرایطی تحمل نخواهیم کرد؛ تروریزم باید ریشه‌کن شود».

همزمان، جان اچکزی وزیر پیشین اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان در اظهارات بی‌پیشینه، هشدار داده که در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان از خاک افغانستان، گزینه‌ای جز ورود به افغانستان باقی نمی‌ماند:«اگر حمله تروریستی دیگری در پاکستان رخ دهد، قبلاً به طالبان هشدار داده شده‌است، هیچ گزینه دیگری وجود نخواهد داشت. پاکستان به سرعت وارد افغانستان شده و با تصرف دهلیز واخان، مستقیماً به آسیای میانه متصل خواهد شد».

در همین حال، برخی از کارشناسان حوزه سیاست می‌گویند که اظهارات مقام‌های پاکستانی، فاصله میان مردم دو کشور را بیش‌تر می‌کند.

با این همه اما، سخن‌گوی حکومت سرپرست در واکنش به اظهارات مقام‌های پاکستانی، ادعاهای آنانرا نادرست می‌داند و می‌افزاید که تی‌تی‌پی موضوع داخلی پاکستان است و به افغانستان ربطی ندارد.

گفتنی‌است که جان اچکزی در زمان نخست‌وزیری موقت انوارالحق کاکر، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان بود که همواره موضع‌های جنجالی در قبال افغانستان و مرز مشترک میان افغانستان و پاکستان داشت. این در حالی‌است که طی یک سال پسین، اسلام‌آباد همواره کابل را به حمایت از گروه‌های تروریستی چون تی‌تی‌پی متهم کرده و بارها خواهان اقدام جدی در برابر این گروه و تحویل‌دهی رهبران این گروه به پاکستان شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv