به دنبال نگرانی‌ها از اخراج اجباری هزار مهاجرین افغانستان از پاکستان، کمیشنر حقوق‌‌ بشر سازمان ملل از بدرفتاری پولیس پاکستان با این مهاجران ابراز نگرانی کرده و بازداشت خودسرانه‌ آنرا خلاف تعهدات پاکستان بر اساس قوانین بین‌المللی دانسته‌است. فولکر ترک، کمیشنر عالی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد از اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان افغانستان از […]

به دنبال نگرانی‌ها از اخراج اجباری هزار مهاجرین افغانستان از پاکستان، کمیشنر حقوق‌‌ بشر سازمان ملل از بدرفتاری پولیس پاکستان با این مهاجران ابراز نگرانی کرده و بازداشت خودسرانه‌ آنرا خلاف تعهدات پاکستان بر اساس قوانین بین‌المللی دانسته‌است.

فولکر ترک، کمیشنر عالی حقوق‌‌ بشر سازمان ملل متحد از اخراج اجباری مهاجران و پناه‌جویان افغانستان از پاکستان نگرانی کرده و می‌گوید که بدرفتاری، بازداشت خودسرانه، ضبط جایداد و اموال شخصی و اخاذی مهاجران خلاف اصول بین‌المللی است. او همچنین گفته‌است این مهاجران در حالی وارد افغانستان می‌شوند که در پاکستان مجبور به ترک خانه، شغل و پرداخت رشوت شده‌ و اموال و دارایی‌های‌‌شان نیز توقیف شده‌است.

از سوی هم، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته که بین پانزدهم ماه سپتامبر و یازدهم نوامبر بیش از ۳۲۷ هزار تن از پاکستان به افغانستان برگشته‌اند.

این در حالیست که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزوده که هجوم ناگهانی مهاجران، فشار بیشتری بر حکومت و نهادهای امدادرسان وارد کرده‌است. به‌گفته‌ی این نهاد از آغاز اخراج مهاجران تاکنون، ۲۷۰ هزار مهاجر افغانستان از تورخم و حدود ۹۰ هزار تن از طریق سپین ‌بولدک به افغانستان بازگشته‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv