نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان اظهار داشت که نشست دوحه باردیگر ثابت ساخت که جامعه جهانی، قویاً از زنان افغانستان حمایت می‌کند. او همچنان بر اهمیت مشارکت زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست‌های مرتبط به بررسی اوضاع زنان، تأکید کردد. پیوست به واکنش‌ها به برگزاری نشست دوحه در مورد […]

نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان اظهار داشت که نشست دوحه باردیگر ثابت ساخت که جامعه جهانی، قویاً از زنان افغانستان حمایت می‌کند. او همچنان بر اهمیت مشارکت زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست‌های مرتبط به بررسی اوضاع زنان، تأکید کردد.

پیوست به واکنش‌ها به برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان، رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور بانوان و حقوق بشر افغانستان گفته که نشست دوحه بار دیگر روشن کرد که جامعه بین‌المللی، محلی برای ثبات اقتصادی، امنیت و احترام به حقوق شهروندان افغانستان به‌ویژه برای حل رنج و درد دختران این کشور است. رینا امیری در پلتفرم ایکس نگاشته که نمایندگان جامعه مدنی افغانستان از جامعه جهانی خواستند که در بحث‌های مرتبط با افغانستان باید اوضاع کنونی زنان افغانستان و اهمیت مشارکت زنان و جامعه مدنی این‌ کشور را بررسی کند: «در دومین نشست دوحه به متحد و متعهد بودن جامعه جهانی برای پشتیبانی از مردم افغانستان و مبارزه آن‌ها برای ثبات اقتصادی، امنیت و احترام به حقوق شهروندان افغانستان به‌ویژه رسید‌گی به مشکلات زنان و دختران افغانستان تأکید شد. نمایندگان جامعه مدنی افغانستان از جامعه جهانی خواستند که در بحث‌های مرتبط با افغانستان باید اوضاع کنونی زنان افغانستان و اهمیت مشارکت زنان و جامعه مدنی این‌ کشور را بررسی کند».

پیش‌تر، توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان نیز گفته بود که همه در مورد منافع مشترک در افغانستان اجماع قوی دارند. در همین حال، برخی از آگاهان سیاسی، محدودیت‌های وضع‌شده بر بانوان کشور را تبعیض جنسیتی می‌خوانند و می‌افزایند که سازمان‌های مدافع حقوق زنان و سازمان ملل این امر را پی‌گیری می‌کند و نتیجه قابل دید در پی خواهد داشت.

افزون بر این، شماری از فعالان عرصه حقوق زن می‌گویند که ‌باید نماینده واقعی زنان افغانستان در نشست‌هایی پیرامون وضعیت جاری افغانستان، دعوت شود. آنان ابراز امیدواری می‎کنند که نشست‌های از این دست، بتواند منتج به نتیجه مثبت در مورد حقوق بانوان کشور شود.

این در حالی‌است که دومین نشست دوحه در باره اوضاع افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به‌تاریخ ۱۸ و ۱۹ ماه جاری میلادی در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار شد. با آن‌که از حکومت سرپرست در این نشست دعوت شده بود؛ اما در آن اشتراک نکرد و حضور خود را به شروطِ مشروط کرد که از سوی سازمان ملل، بپذیرفته نشد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv