وزیر داخله فرانسه از افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا هشدار داده است. او گفته که برخی عوامل از جمله خروج امریکا از افغانستان تهدیدات تروریستی را افزایش داده‌است. وزیر داخله فرانسه همچنان بازسازی گروه داعش را تهدید قابل توجه دانسته است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که گروه داعش در افغانستان فعالیت چشم‌گیری ندارد. […]

وزیر داخله فرانسه از افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا هشدار داده است.

او گفته که برخی عوامل از جمله خروج امریکا از افغانستان تهدیدات تروریستی را افزایش داده‌است. وزیر داخله فرانسه همچنان بازسازی گروه داعش را تهدید قابل توجه دانسته است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که گروه داعش در افغانستان فعالیت چشم‌گیری ندارد. با این حال، سخنگوی حکومت سرپرست اطمینان می‌دهد که حکومت سرپرست اجازه استفاده از خاک کشور دربرابر هیچ کشور دیگری را نمی‌دهند.

در ادامه نگرانی‌ها از تهدیدهای هراس‌افگنانه در جهان، جرالد دارمنین وزیر داخلۀ فرانسه در جریان سفر اخیر خود به ایالات متحدۀ امریکا در مورد افزایش مجدد تهدیدات تروریستی در اروپا هشدار داده‌است. وزیر داخلۀ فرانسه هدف از این سفر را تقویت همکاری پولیس و قوای قضایی فرانسه و امریکا در امر مبارزه با تروریزم و جرایم جدی، عنوان کرده‌است. جرالد دارمنین در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانس پرس خروج امریکا از افغانستان را از جمله عوامل دانسته که تهدیدات تروریستی را افزایش داده‌است. آقای دارمنین داعش را تهدید قابل توجه خوانده است: ″خروج نیروهای ایالات متحده امریکا از افغانستان، از جمله عواملی است که تهدیدات تروریستی را افزایش داده است. کاهش نفوذ فرانسه در قاره افریقا و بازسازی گرو دولت اسلامی موسوم به داعش نیز تهدیدات تروریستی قابل توجه اند″.

درهمین‌حال، شماری از آگاهان نظامی می‌گویند که هسته مرکزی داعش در عراق، سوریه و پاکستان فعالیت داشته و حضور آن در افغانستان ضعیف و کم‌رنگ است.

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست می‌گوید که پالیسی واضح حکومت سرپرست این است که اجازه نمی‌دهند که از خاک کشور دربرابر هیچ کشور دیگری استفاده شود.

این نگرانی‌ها درحالی صورت می‌گیرد که شاخه خراسان گروه داعش در نزدیک به دو سال پسین، مسوولیت شماری از حمله‌ها را در افغانستان به عهده گرفته و کشورهای همسایه نیز از خطر گسترش آن نگران هستند.