به دنبال واکنش‌های داخلی و بین‌المللی از محرمیت آموزش دختران در کشور، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور با آقای فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده‌است. آقای کرزی در این دیدار بر فراهم شدن زمینه آموزش برای دختران و بازگشت زنان به کار نیز تاکید کرده و گفته که […]

به دنبال واکنش‌های داخلی و بین‌المللی از محرمیت آموزش دختران در کشور، حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور با آقای فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده‌است.

آقای کرزی در این دیدار بر فراهم شدن زمینه آموزش برای دختران و بازگشت زنان به کار نیز تاکید کرده و گفته که بازگشت زنان به کار برای رشد و ترقی کشورحیاتی است. آقای کرزی در صفحه ایکس خود نوشته است که در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌های سازمان ملل متحد و تاکید بر نقش اثرگذار این سازمان در حفظ و تامین صلح و امنیت بین‌المللی، از کوشش‌‌های هماهنگ‌کننده ویژه‌ی این سازمان برای بهبود وضع اقتصادی افغانستان و نیز تلاش‌هایش به‌هدف تامین صلح‌و‌ثبات پایدار در کشور ابراز امتنان کرده‌است. حامد کرزی ضمن قدردانی از همکاری‌های سازمان ملل متحد و تاکید بر نقش اثرگذار این سازمان در حفظ و تأمین صلح و امنیت بین‌المللی، از کوشش‌‌های هماهنگ‌کنندهٔ خاص سازمان ملل متحد جهت بهبود وضع اقتصادی افغانستان و نیز تلاش‌‌هایش به‌منظور تامین صلح‌و‌ثبات پایدار در کشور ابراز امتنان نمود. رییس‌جمهور پیشین در این دیدار بار دیگر تفاهم ملی را یگانه راه برای تامین صلح‌و‌ثبات پایدار و رسیدن به یک افغاسنتان داری صلح سراسری در کشور دانست. این در حالی‌است که مقام‌های حکومت سرپرست با گذشت بیش از دو سال از بسته ماندن دروازه مکتب‌های دختران هنوزهم از زمان باز شدن مکتب‌ها به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم تصمیمی نگرفته است و بارها مقام‌های این حکومت گفته‌اند که آنان در تلاش فراهم شدن فضای مناست برای دختران با در نظرداشت مقرارت در چهارچوب آموزه‌های اسلام هستند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv