در ادامه واکنش‎ها به‌شکسته شدن بخش‌هایی از سنگ قبر یما سیاوش، خبرنگار و مشاور رسانه‌ای پیشین بانک مرکزی، بکتاش سیاوش برادر او و عضو مجلس نمایندگان حکومت پیشین، در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته یادگار یما سنگ مزارش نیست؛ بلکه آرمان وی باورهایش برای آزادی و برابری درکشور است. یما سیاوش ۱۷ عقرب ۱۳۹۹، همراه با […]

در ادامه واکنش‎ها به‌شکسته شدن بخش‌هایی از سنگ قبر یما سیاوش، خبرنگار و مشاور رسانه‌ای پیشین بانک مرکزی، بکتاش سیاوش برادر او و عضو مجلس نمایندگان حکومت پیشین، در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته یادگار یما سنگ مزارش نیست؛ بلکه آرمان وی باورهایش برای آزادی و برابری درکشور است.

یما سیاوش ۱۷ عقرب ۱۳۹۹، همراه با دو همکارش از بانک مرکزی افغانستان در اثر انفجار ماین جاسازی شده در موتر حاملش در مکروریان کابل کشته شد.

در این حال، شماری از مسوولان نهاد حامی رسانه‌ها، چنین عملی را خلاف اصول دینی وارزش‌های کاری خبرنگاری می‌دانند. آنان از نهادهای امنیتی خواستند که عاملان این قضیه را بازداشت و به کیفر برسانند.

همچنان شماری از عالمان تخریب کردن قبرها را عمل ناروا وخلاف شریعت اسلامی عنوان می‌کنند.

این در حالی‌است که خالد زدران، سخنگوی پولیس کابل در تویتی تخریب لوحه‌ آرامگاه یما سیاوش را کار افراد مغرض ناشناس خوانده و گفته که پولیس در تلاش پیدا کردن عاملان این کار است.