در ادامۀ واکنش‌ها بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان از خاک پاکستان، فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که شمار زیادی از شهروندان افغانستان که مجبور به ترک پاکستان شده‌‌اند، با مشکلات و خطرات شدیدی روبه‌‌رو هستند. درهمین حال، امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که اخراج پناه‌جویان افغاستان توسط پاکستان […]

در ادامۀ واکنش‌ها بر اخراج اجباری مهاجران افغانستان از خاک پاکستان، فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که شمار زیادی از شهروندان افغانستان که مجبور به ترک پاکستان شده‌‌اند، با مشکلات و خطرات شدیدی روبه‌‌رو هستند. درهمین حال، امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که اخراج پناه‌جویان افغاستان توسط پاکستان برای فشار به کابل جهت تحقق درخواست‌هایی است که در اختیار کابل نیست. امیر‌خان متقی سرپرست وزارت خارجه اخراج تحقیرآمیز صدها هزار شهروند افغانستان از پاکستان را فشار و تصمیم یک‌جانبه می‌خواند و می‌افزاید که پاکستان آن‌‌ها را تحت فشار قرار می ‌دهد، اما افزود که در برابر فشار هیچکس تسلیم نمی‌شوند.

وی همچنان افزوده که اگر پاکستان برای مبارزه علیه تحریک طالبان پاکستانی این فشارها را افزایش می‌دهد باید بداند که مساله تحریک طالبان پاکستانی مساله داخلی خود پاکستان است.

از سوی هم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان می‌گوید که دلیل بحران کنونی و مهاجرت روز افزون شهروندان افغانستان سیاست نادرست امریکا در این کشور است.

این در حالیست که کمیسیون حقوق بشر پاکستان در صفحه‌ اکس‌اش نگاشته است، که از رفتار نادرست حکومت پاکستان با مهاجران افغانستان در سند بلوچستان و خیبرپختونخوا وحشت‌زده شده‌ است. این نهاد‌ی حقوق بشری تصریح کرده‌است که با‌وجود خواسته‌های جوامع مدنی و سازمان‌های بین‌المللی مهاجران از پاکستان مبنی بر بازپس‌گیری تصمیم اخراج مهاجران، اسلام‌آباد هنوزهم بر تصمیم‌اش پافشاری می‌کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv