نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف کشور به ویژه کابل پایتخت ادا شد. علاوه از مردان امسال شمار زیادی از زنان نیز در مراسم ادای نماز ظهر عاشورا اشتراک کردند. عالمان دین می گویند که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه و یارانش در سخت ترین زمان نگذاشتند که نماز ظهر از دست شان برود. […]

نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف کشور به ویژه کابل پایتخت ادا شد. علاوه از مردان امسال شمار زیادی از زنان نیز در مراسم ادای نماز ظهر عاشورا اشتراک کردند. عالمان دین می گویند که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه و یارانش در سخت ترین زمان نگذاشتند که نماز ظهر از دست شان برود.

حضرت حسین رضی الله تعالی عنه در سال شصت و یک قمری بعد از ادای نماز ظهر در روز دهم محرم به شهادت رسید. بزرگان دین همواره تلاش می کردند که توجه عملی خود را نسبت به اهمیت احکام شرعی نشان دهند. به همین دلیل هیچ کار مهمی آنها را از ادای نماز باز نمی داشت. نماز دومین رکن اسلام است. نماز از نگاه اسلام ستون دین خوانده می شود.

همین دلیل نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف کشور به ویژه کابل ادا شد. علاوه از مردان امسال شمار زیادی از زنان نیز در مراسم ادای نماز ظهر عاشورا اشتراک کردند. عالمان دین می گویند که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه و یارانش در سخت ترین زمان نگذاشتند که نماز ظهر از دست شان برود. به گفته عالمان دین، با توجه به این که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه و یارانش در روز نبرد با لشگر استبداد اول تر از همه نماز خود را ادا کردند، نباید از نزد مسلمانان که با کمترین زحمت می توانند نماز خود را ادا کنند، نسبت به ادای آن بی میلی نشان دهند.