مسوولان محلی ولسوالی بکواه ولایت فراه می‌گویند که در پی بمباردمان هوایی نیروهای خارجی در سه روستای این ولسوالی چهل و پنج غیرنظامی که در فابریکه‌های تولید و پروسیس مواد مخدر کار می‌کردند، کشته شده ‌اند. درهمین حال، سخنگوی فرماندهی پلیس فراه می گوید که در پی بمباران جنگنده‌ های هوایی نیروهای حمایت قاطع ناتو، […]

مسوولان محلی ولسوالی بکواه ولایت فراه می‌گویند که در پی بمباردمان هوایی نیروهای خارجی در سه روستای این ولسوالی چهل و پنج غیرنظامی که در فابریکه‌های تولید و پروسیس مواد مخدر کار می‌کردند، کشته شده ‌اند. درهمین حال، سخنگوی فرماندهی پلیس فراه می گوید که در پی بمباران جنگنده‌ های هوایی نیروهای حمایت قاطع ناتو، تلفات سنگین جانی و مالی بر طالبان در ولسوالی بکواه این ولایت وارد شده است.

عبدالغفور ولسوال بکواه فراه می گوید که شام روز دوشنبه در پی بمباردمان شدید نیروهای خارجی بر شماری از فابریکه ‌ها و کارخانه ‌های مواد مخدر در این ولسوالی چهل و پنج تن از کارگران این کارخانه‌ ها کشته شدند که در بین کشته شده‌ ها شش تن از اعضای یک خانواده نیز شامل استند. ولسوال بکواه می گوید که حدود ده فابریکه‌تولید و پروسیس مواد مخدر نیز در این مناطق وجود داشت که همه بر اثر بمباردمان هوایی از بین رفته است.

درهمین حال، محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پلیس فراه می گوید که روز گذشته در پی بمباران جنگنده‌ های هوایی نیروهای حمایت قاطع ناتو، تلفات سنگین جانی و مالی بر طالبان در ولسوالی بکواه این ولایت وارد شده است. حمله هوایی بر مواضع طالبان مسلح انجام شده است.

به گفته محب، در این بمباران‌هژده هراس افگن کشته شده اند و بیست و پنج تن دیگر آنان زخم برداشته اند و همچنان پنجاه و سه فابریکه تولید مواد مخدر از بین رفته است.

به گفته وی کشته شدگان از افراد “ملا سردار اشکون” والی نامنهاد طالبان در فراه و “ملا شکور بریالی” ولسوال نامنهاد این گروه در یکی از ولسوالی‌های این ولایت استند. چندی پیش از تخریب دوازده فابریکه پروسس مواد مخدر در پی حملات هوایی نیروهای حمایت قاطع در این ولسوالی خبر داده شده بود.

از سویی هم، در پی حمله هراس افگنان بر یک پاسگاه نظامیان در ولسوالی گلستان این ولایت ده تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند و هفت هراس افگن کشته شده اند. اجمل زاهد ولسوال گلستان می‌گوید که این پاسگاه امنیتی مربوط کندک ارتش ملی بوده که مسوولیت تأمین امنیت شاهراه هرات -کندهار را بدوش داشته است.