ارتش پاکستان اعلام کرده است که کشورش برای حفظ منافع امنیتی خود با طالبان در افغانستان هم‌کاری می‌کند. سخن‌گوی ارتش پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد از تضمین‌های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است. وی در مورد حصارکشی خط مرزی دیورند تاکید کرده است که تاکنون حصارکشی حدود نود درصد پیشرفت کرده است. درهمین حال، […]

ارتش پاکستان اعلام کرده است که کشورش برای حفظ منافع امنیتی خود با طالبان در افغانستان هم‌کاری می‌کند. سخن‌گوی ارتش پاکستان می‌گوید که اسلام‌آباد از تضمین‌های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است.

وی در مورد حصارکشی خط مرزی دیورند تاکید کرده است که تاکنون حصارکشی حدود نود درصد پیشرفت کرده است. درهمین حال، وزیر خارجه پاکستان از قدرت‌های جهانی خواسته که میلیاردها دالر از دارایی‌های افغانستان که پس از حاکمیت طالبان مسدود شده است را آزاد کنند.بابرافتخار، سخن‌گوی ارتش پاکستان، در صحبت با اردو نیوز پاکستان گفته است که اسلام‌آباد از تضمین‌های طالبان در مورد صلح و امنیت راضی است. به گفته او، طالبان تاکید کرده‌ اند که به هیچ گروه یا سازمان تروریستی اجازه نمی‌دهند تا از خاک افغانستان برای هر گونه فعالیت تروریستی علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده کند.یکی از نگرانی‌های اسلام‌آباد، فعالیت گروه طالبان پاکستانی است که در روزهای اخیر چند رشته حملات را در پاکستان اجرا کرده است.درهمین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان پیش از مذاکرات مجمع عمومی سازمان‌ملل متحد در مورد افغانستان، گفته است که فور‌ی‌ترین اولویت جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و ختم فاجعه انسانی آزاد سازی پول مردم افغانستان است.این در حالیست که عمران خان، نخست‌‌وزیر پاکستان، از آغاز رای ‌زنی با طالبان برای شامل کردن تاجیک‌‌ها، هزاره‌ها و اوزبیک‌ها در حکومت طالبان سخن گفته است.