ریاست جمهوری اعلام کرده است که فهرست شرکت کنندگان نشست میان افغانی در چنین در حال نهایی شدن است. معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که نام‌ نمایندگان حکومت، شورای ملی، فعالان مدنی و آگاهان سیاسی در این فهرست درج شده ‌است. ریاست جمهوری اعلام کرده است که فهرست ‌شرکت کنندگان نشست میان افغانی‌در چین […]

ریاست جمهوری اعلام کرده است که فهرست شرکت کنندگان نشست میان افغانی در چنین در حال نهایی شدن است. معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که نام‌ نمایندگان حکومت، شورای ملی، فعالان مدنی و آگاهان سیاسی در این فهرست درج شده ‌است.

ریاست جمهوری اعلام کرده است که فهرست ‌شرکت کنندگان نشست میان افغانی‌در چین در حال نهایی شدن است. دوا خان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری به رسانه ها گفته است که نام‌ نمایندگان حکومت، شورای ملی، فعالان مدنی و آگاهان سیاسی در این فهرست درج شده‌است.

آقای مینه‌پال در مورد تاریخ برگزاری نشست میان افغانی در چین چیزی نمی‌گوید، اما مشاور شورای امنیت ملی ریاست جمهوری پیش از این گفته بود که روی این نشست پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری کشور بحث خواهد شد. قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهور در بیست و سوم ماه عقرب اعلام شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که رییس جمهور غنی شام دوشنبه با وانگ یی، وزیر خارجه چین، در مورد نشست میان افغانی تلفنی صحبت کرده است. همچنان گروه طالبان تایید کرده که نمایندگان این گروه در این نشست شرکت خواهند کرد.

هرچند تا حالا در مورد برنامه نشست پیکنگ جزییاتی ارایه نشده، اما برخی منابع معتبر گفته‌اند که این نشست متفاوت‌ تر از نشست‌ های پیشین خواهد بود.

قرار بود که نشست پیکنگ در مورد صلح افغانستان به تاریخ بیست و نه و سی ماه اکتوبر برگزار شود، اما به دلیل نامعلومی برای زمان نامشخصی به تأخیر افتاد.