ریاست جمهوری بر همه شمول بودن هیأت گفتگو کننده حکومت با گروه طالبان تاکید می کند. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که حکومت وحدت ملی منتظر پیشرفت های بیشتر در گفتگوهای صلح است و پس از پیشرف های چشم گیر گفتگوهای صلح فهرست پانزده نفری مذاکره کنندگان دولت را با طالبان همگانی می کند. پس […]

ریاست جمهوری بر همه شمول بودن هیأت گفتگو کننده حکومت با گروه طالبان تاکید می کند. سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که حکومت وحدت ملی منتظر پیشرفت های بیشتر در گفتگوهای صلح است و پس از پیشرف های چشم گیر گفتگوهای صلح فهرست پانزده نفری مذاکره کنندگان دولت را با طالبان همگانی می کند.

پس از انتقاد سخنگوی دفترطالبان در قطر در مورد نشر نشدن فهرست هیأت گفتگو کننده حکومت، انتفادهایی در داخل کشور نیز نسبت به این هیأت پدیدار شده است. پیشتر احزاب سیاسی حکومت را متهم کرده اند که درباره تهیه فهرست هیأت گفتگو کننده صلح با آنان مشوره نکرده است. این در حالیست که ناروی آمادگی نشان داده و اعلام کرده که حاضر است گفتگوهای میان افغانی را میزبانی کند. اما چرا فهرست هیأت گفتگو کننده صلح حکومت چرا تاکنون همگانی نشده است؟

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری بر همه شمول بودن هیأت گفتگو کننده حکومت با گروه طالبان تاکید می کند. آقای صدیقی می افزاید که حکومت وحدت ملی منتظر پیشرفت های بیشتر در گفتگوهای صلح است و پس از پیشرف های چشم گیر گفتگوهای صلح فهرست پانزده نفری مذاکره کنندگان دولت را با طالبان همگانی می کند.

سخنگوی ریاست جمهوری همچنان می گوید که حکومت روی طرحی با شریکان جهانی خود کار می کند که با به دست آمدن توافق صلح با گروه طالبان، دورنمای عملکرد حکومت در برابر شهروندان روشن باشد.

با این همه حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، در یک گفتگو با یک رسانه هندی، می‌ گوید که هند نسبت به معامله احتمالی آمریکا بر سر صلح افغانستان محتاط باشد.

آقای کرزی گفته است: “ما از معامله های پاکستان و آمریکا به شدت متضرر شده ایم. اکنون یک بار دیگر احتمال این بسیار وجود دارد و نگرانی و ترس ما باز هم از همین ناحیه است. هند باید از هر نوع معامله احتمالی با پاکستان بر سر صلح افغانستان محتاط باشد.”

این در حالیست که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان به قطر سفر کرده است. براساس برخی از گزارش ها، در نهمین دور گفتگوهای صلح میان واشنگتن و آمریکا، روی چگونگی حضور استخباراتی آمریکا در افغانستان بحث خواهد شد. پیش از این مقام های آمریکایی گفته اند که حضور نظامی آمریکایی ممکن در افغانستان محدود شود؛ اما حضور استخباراتی واشنگتن در افغانستان حفظ خواهد شد.