سفیر ازبیکستان در سفر به ولایت غزنی وعده سپرده است که کشورش مقبره ابوریحان البیرونی دانشمند مشهور و پر آوازه کشور را به گونه اساسی بازسازی کند. عصمت الله ارگیاچوف سفیر ازبیکستان در سفرش به ولایت غزنی وعده سپرده است که کشورش علاقه مند است، مقبره ابوریحان البیرونی ریاضی دان و منجم مشهور افغانستان در […]

سفیر ازبیکستان در سفر به ولایت غزنی وعده سپرده است که کشورش مقبره ابوریحان البیرونی دانشمند مشهور و پر آوازه کشور را به گونه اساسی بازسازی کند.

عصمت الله ارگیاچوف سفیر ازبیکستان در سفرش به ولایت غزنی وعده سپرده است که کشورش علاقه مند است، مقبره ابوریحان البیرونی ریاضی دان و منجم مشهور افغانستان در غزنی را به گونه اساسی باز سازی کند. با این حال، عبدالکریم متین والی غزنی از سفیر ازبیکستان خواسته است که در راستای بازسازی سایر آبدات تاریخی به ویژه “بالاحصار” این ولایت همکاری کند.

از سویی هم، شاکر کارگر مشاور ارشد ریاست جمهوری با ستایش از همکاری های ازبیکستان به افغانستان گفته است که درآینده نزدیک ساحات باستانی این ولایت شامل برنامه های توسعه ای خواهد شد. مسوولان محلی ولایت غزنی می گویند که پیش از این شماری از کشورها از جمله آلمان برای بازسازی این ولایت و بالاحصار غزنی وعده سپرده بود، اما تاکنون این وعده های عملی نشده است.