سازمان ملل متحد خواستار افزایش کمک‌های جهانی برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان شده است. مقام‌های بلندپایه سازمان ملل متحد در سفر دو روزه خود به کابل، برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان، خواستار کمک‌های عاجل جامعه جهانی شدند. فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و مارک لاوکاک، معاون دبیر کل […]

سازمان ملل متحد خواستار افزایش کمک‌های جهانی برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان شده است.

مقام‌های بلندپایه سازمان ملل متحد در سفر دو روزه خود به کابل، برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان، خواستار کمک‌های عاجل جامعه جهانی شدند. فیلیپو گراندی، کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و مارک لاوکاک، معاون دبیر کل این سازمان و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری، به منظور بررسی وضعیت بشردوستانه و نیز بحث در مورد پناهندگان، عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی با مقام های ارشد دولتی و نمایندگان جامعه بین‌المللی روز سه شنبه به کابل سفر کردند.

اداره امور مهاجرین سازمان ملل متحد و اداره هماهنگی امور بشری این سازمان در اعلامیه ‌ای مشترک گفته اند که این مقام‌های بلند پایه، پس از بررسی وضعیت بشری در جریان سفرشان به افغانستان، از نهادهای کمک ‌کننده خواستار افزایش عاجل کمک‌های بشری شده اند.

در اعلامیه آمده است که چهار اعشاریه دو میلیون افغانستانی به دلیل درگیری، بیجاشدگی و آفات طبیعی از جمله خشکسالی مداوم به کمک ‌های عاجل بشری نیاز دارند و همچنان هشت اعشاریه هفت میلیون افغانستانی دیگر نیز به دلیل فقر مطلق، میزان بیکاری بلند و از دست دادن معیشت به علت تغییرات آب و هوا، نیازمند مساعدت‌های بشری اند.

کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می گوید که خشونت رو به افزایش و حالا خشکسالی صدها هزار خانواده را در سراسر کشور متاثر کرده است.

وی گفته است که درگیری، جنگ، ناامنی و حوادث طبیعی و همچنان دسترسی کم به فرصت‌های اقتصادی و خدمات اساسی، عامل اصلی آواره شدن گسترده مردم در داخل افغانستان شده است.

کمیشنر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعهد کرده است که در کنار حکومت افغانستان و دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری این سازمان، در راستای حل مشکلات یک اعشاریه نه میلیون افغانستانی بیجاشده به تلاش‌ ها و همکاری ‌های شان ادامه می‌دهند.