از بهر افزایش خشونت علیه کودکان و تلفات آنان در جنگ ها، افغانستان هنوز هم در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد. جنگ، ناامنی، فقر و خشونت های خانوادگی از جمله موارد است که در بیش از یک دهه‎ی گذشته بیشترین قربانی را از کودکان در کشور گرفته است. بسیاری از کودکان تمام سال روی […]

از بهر افزایش خشونت علیه کودکان و تلفات آنان در جنگ ها، افغانستان هنوز هم در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد.

جنگ، ناامنی، فقر و خشونت های خانوادگی از جمله موارد است که در بیش از یک دهه‎ی گذشته بیشترین قربانی را از کودکان در کشور گرفته است. بسیاری از کودکان تمام سال روی خیابان کار می می کنند و از نعمت رفتن به مکتب محروم اند.

شماری از فعالان مدنی نشستی را به هدف حمایت از کودکان در کابل راه اندازی کرده اند. عبدالله عابدی رییس بخش اطفال کمیسیون حقوق بشر می گوید که از بهر افزایش خشونت علیه کودکان و تلفات آنان در جنگ ها، افغانستان هنوز هم در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد. آقای عابدی می افزاید که کودکان افغانستان بیشتر قربانی خشونت های ناشی از جنگ ها و مشکلات خانوادگی می شوند. این مقام کمیسیون مستقل حقوق بشر تاکید می کند که در حال حاضر بیش از شش میلیون کودک در کشور در معرض خطر قرار دارند.

در حالی کمیسیون حقوق بشر بیش از شش میلیون کودک افغانستان را معروض به خطر اعلام می کند که در حال حاضر شماری زیادی از کودکان در روی جاده ها مصروف کارهای شاقه اند.