از بیست و سومین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان طی همایشی در کابل گرامیداشت شد. سخنرانان این مراسم با یاد آوری از کارنامه های استاد عبدالعلی مزاری از او به عنوان شخصیت بی بدیل در کشور یاد کردند. گرامیداشت از بیست و سومین سالیاد شهید عبدالعلی مزاری. شماری از […]

از بیست و سومین سالروز شهادت استاد عبدالعلی مزاری رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان طی همایشی در کابل گرامیداشت شد. سخنرانان این مراسم با یاد آوری از کارنامه های استاد عبدالعلی مزاری از او به عنوان شخصیت بی بدیل در کشور یاد کردند.

گرامیداشت از بیست و سومین سالیاد شهید عبدالعلی مزاری. شماری از چهره های سیاسی، مقام های ارشد حکومتی و هواداران شهید عبدالعلی مزاری در کابل گردهم آمدند و از بیست و سومین سالروز شهادت استاد مزاری گرامیداشت کردند. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت کارنامه های شهید استاد عبدالعلی مزاری را خط زرین در تاریخ سیاسی کشور بیان می کند. آقای عبدالله می گوید که تحقق عدالت اجتماعی و تامین صلح سراسری در کشور از عمده ترین اهداف شهید استاد عبدالعلی مزاری بود.

ازسوی هم، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، استاد عبدالعلی مزاری را شخصیت تکرار ناشدنی در تاریخ کشور می داند و می گوید که راه استاد مزاری هرگز فراموش نخواهد شد. آقای محقق همچنان می گوید که تدوین طرح امنیتی مناطق هزاره نشین، برگشت دوباره معاون اول ریاست جمهوری به کشور و از میان برداشتن تنش های بلخ و کابل از عمده ترین خواست های شهروندان کشور است و حکومت باید به این خواست ها رسیدگی کند.

درهمین حال، احمد ضیا مسعود معاون جمعیت اسلامی افغانستان با انتقا از حکومت می گوید که هم اکنون حلقاتی مشخص در داخل نظام قرار دارند که به تنش های قومی و زبانی در کشور دامن می زنند. استاد عبدالعلی مزاری بیست و سه سال پیش از امروز از سوی گروه طالبان شهید گردید.