از دهم محرم روز عاشورا در بخش های مختلف کشور از جمله کابل پایتخت گرامیداشت شد. سخنرانان در همایش هایی که به همین مناسبت برگزار شده بود، مردم را بر وحدت و همدلی دعوت کردند. روز دهم محرم روزیست که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه نواده پیامبر بزرگ اسلام با بیش از هفتاد تن […]

از دهم محرم روز عاشورا در بخش های مختلف کشور از جمله کابل پایتخت گرامیداشت شد. سخنرانان در همایش هایی که به همین مناسبت برگزار شده بود، مردم را بر وحدت و همدلی دعوت کردند.

روز دهم محرم روزیست که حضرت حسین رضی الله تعالی عنه نواده پیامبر بزرگ اسلام با بیش از هفتاد تن از یارانش در دشت کربلا به شهادت رسید. حضرت حسین در برابر ظلم و استبداد ایستاد و سرانجام به هدف تحقق عدالت به شهادت رسید. بسیاری از مقام‌های بلند پایه حکومتی نیز در مراسم عاشورا اشتراک کرده و خواهان وحدت و همدلی مردم افغانستان شدند. محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح از قیام حضرت حسین رضی الله تعالی عنه با نیکویی یاد کرد و گفت که حادثه کربلا درس بزرگ وحدت و همدلی میان مسلمانان است. رییس شورای عالی صلح از تمام پیروان قیام عاشورای حسنی می خواهد که با دان خون شان از نیروهای امنیتی کشور حمایت کنند. حضرت حسین رضی الله تعالی عنه با هفتاد و دو تن از یارانش در سال شصت و یک هجری قمری در میدان کربلا به شهادت رسیدند. قیام حضرت حسین بخش بزرگ از تاریخ اسلام را می سازد. نواده پیامبر اسلام با قیام در مقابل ظلم نشان داد که امت اسلامی نباید زیر سایه استبداد زندگی کند.