از روز جهانی مهاجرت طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بر رسیدگی به مشکلات مهاجران کشور تاکید می کند. فقر، ناامنی و نبود زمینه های کاری در کشور از علت های افزایش مهاجرت گفته شده است. از روز جهانی مهاجرت طی همایشی در کابل با حضور شماری از مقام […]

از روز جهانی مهاجرت طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بر رسیدگی به مشکلات مهاجران کشور تاکید می کند.

فقر، ناامنی و نبود زمینه های کاری در کشور از علت های افزایش مهاجرت گفته شده است. از روز جهانی مهاجرت طی همایشی در کابل با حضور شماری از مقام های بلند پایه حکومتی بزرگداشت شد. اشتراک کنندگان این همایش ناامنی، فقر، بیکاری و فساد سیاسی را از علت های افزایش مهاجرت ها عنوان می کنند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی با تاکید بر رسیدگی به مشکلات مهاجران کشور می گوید، خدمات ارایه شده توسط حکومت برای مهاجران پاسخگوی نیست و مشکلات مهاجران در کشور روز افزون شده است.

سفیر اتحادیه اروپا ناامنی را چالش بزرگ در برابر شهروندان کشور می داند و می گوید که بدون تامین امنیت روند مهاجرت از افغانستان ادامه خواهد داشت. هم اکنون بیشتر از شش میلیون شهروندان کشور در دیگر کشورها مهاجر اند که بیشتر شان در ایران و پاکستان زندگی می کنند و افغانستان بعد از کشور سوریه بیشترین مهاجر را در جهان دارد.