از نهم ماه حوت برای نخستین بار به عنوان روز ستایش از کارکرد نظامیان کشور بزرگداشت شد. برای نخستین بار در تاریخ کشور روز به نام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تقویم گنجانیده شده است. این روز مصادف است با نهم ماه حوت/اسفند. از این روز در کابل با حضور رییس جمهور و مقام […]

از نهم ماه حوت برای نخستین بار به عنوان روز ستایش از کارکرد نظامیان کشور بزرگداشت شد.

برای نخستین بار در تاریخ کشور روز به نام نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تقویم گنجانیده شده است. این روز مصادف است با نهم ماه حوت/اسفند. از این روز در کابل با حضور رییس جمهور و مقام های بلند پایه حکومتی طی همایشی بزرگداشت شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در امر مبارزه با هراس افگنان قدردانی و ستایش می کند. آقای غنی می گوید که تامین صلح در کشور یک ضرورت است و طالبان باید به روند صلح یکجا شوند.

درهمین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که جنگ نظامیان کشور علیه هراس افگنان یک فریضه است؛ زیرا نیروهای امنیتی از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور در مقابل بیگانه گان دفاع می کنند. آقای عبدالله از هراس افگنان می خواهد که با رعایت قوانین حقوق بشری در میدان های نبرد، از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

از سویی هم، عبدالله خان حبیبی وزیر دفاع ملی اطمینان می دهد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اهداف و برنامه های دشمن را در سال پیشرو به یأس و نا امیدی مبدل خواهند کرد. با این حال، معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی می گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آماده هر گونه دفاع از مناطق مرزی کشور اند. شماری از آگاهان بزرگداشت از این روز را در راستای تقویت روحیه نظامیان کشور در میدان های نبرد با اهمیت عنوان می کنند.