از هفته شهید و شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش، قهرمان ملی را نماد وحدت و یکپارچگی عنوان کردند و تاکید کردند که شهید مسعود از سوی کسانی به شهادت رسید که آنان هنوزهم برای افغانستان منطقه تهدید استند. هجدهم سنبله/شهریور برابر است با روز شهادت […]

از هفته شهید و شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود بزرگداشت شد. سخنرانان این همایش، قهرمان ملی را نماد وحدت و یکپارچگی عنوان کردند و تاکید کردند که شهید مسعود از سوی کسانی به شهادت رسید که آنان هنوزهم برای افغانستان منطقه تهدید استند.

هجدهم سنبله/شهریور برابر است با روز شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود. از این روز به گونه ای شکوهمندی طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. در این همایش شماری از شخصیت های جهادی، مقام های حکومتی، فعالان مدنی، اعضای شورای ملی و هزاران تن از هواداران قهرمان ملی کشور شرکت کردند. احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود، در این مراسم، قهرمان ملی کشور را نماد از وفاق ملی عنوان کرد و شهروندان کشور را به همگرایی دعوت نمود.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین با ستایش از رشادت و فدکاری های قهرمان ملی کشور گفت که احمد شاه مسعود به جرم دوست داشتن کشورش یعنی افغانستان به شهادت رسید.

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با تاکید بر حفظ ارزشهای جهادی می گوید کسانی استند که به هدف نام کشیدن به قهرمان ملی و دیگر مجاهدین کشور توهین می کنند.

شماری دیگر از اشتراک کنندگان این مراسم نقش شهید مسعود در دوره های جهاد و مقاومت ملی مردم افغانستان را برجسته عنوان می کنند و می گویند که مسعود برای آزادی کشور شهید شده است.