از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور، با گذاشتن اکلیل گل از سوى رییس جمهور غنى بر پاى منار آزادی بزرگداشت شد. رییس جمهور غنی با تاکید به تجدید عهد برای دفاع از آزادی، برحفظ استقلال کشور نیز تاکید کرد. امروز بیست و هشتم ماه اسد/مرداد برابر است با نود و هفتمین سالروز استرداد […]

از نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور، با گذاشتن اکلیل گل از سوى رییس جمهور غنى بر پاى منار آزادی بزرگداشت شد. رییس جمهور غنی با تاکید به تجدید عهد برای دفاع از آزادی، برحفظ استقلال کشور نیز تاکید کرد.

امروز بیست و هشتم ماه اسد/مرداد برابر است با نود و هفتمین سالروز استرداد استقلال کشور. درست نود و هفت سال پیش از امروز، در چنین روزی این کشور استقلالش را از بریتانیا گرفت و به عنوان یک کشور مستقل از کشورهای جهان به رسمیت شناخته شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور با گذاشتن اکلیل گل بر پاى منار آزادی به تجدید عهد برای دفاع از آزادی و حفظ استقلال کشور تاکید کرد. آقای غنی می گوید که افغانستان هیچ گاهی سیاست خارجی اش را به هیچ کشور تسلیم نخواهد کرد و در راستای همکاری های منطقه و جهانی متعهد است.

در همین حال شماری از سخنرانان این مراسم، وحدت و یک پارچگی مردم افغانستان در راستای حفظ استقلال کشور را مهم می خوانند و از آنان می خواهند که متحد و یک دست باشند.

این درحالیست که نود و هفت سال پیش از امروز در چنین روزی مردم افغانستان به رهبری امان الله خان، استقلال کشور را از انگلیس ها گرفتند. از این روز همه ساله در سراسر کشور بزرگداشت می شود.