از هشتم ثور بیست و پنجمین سالگشت پیروزی جهاد مردم افغانستان طی همایشی به گونه ی رسمی در ارگ ریاست جمهور گرامیداشت شد. هشتم ثور برابر است با بیست و پنجمین سالگشت پیروزی جهاد مردم افغانستان در برابر تجاوز اتحاد جماهیر شوروی پیشین. بیست و پنج سال پیش در چنین روزی مردم افغانستان پس از […]

از هشتم ثور بیست و پنجمین سالگشت پیروزی جهاد مردم افغانستان طی همایشی به گونه ی رسمی در ارگ ریاست جمهور گرامیداشت شد.

هشتم ثور برابر است با بیست و پنجمین سالگشت پیروزی جهاد مردم افغانستان در برابر تجاوز اتحاد جماهیر شوروی پیشین. بیست و پنج سال پیش در چنین روزی مردم افغانستان پس از چهارده سال مبارزه خستگی ناپذیر در برابر تجاوز شوروی سابق به افغانستان سرانجام توانستند جهاد برحق خود را به پیروزی برسانند و نیروهای قشون سرخ را از کشور بیرون کنند. این روز همه ساله در سراسر کشور به گونه رسمی گرامیداشت می شود. امسال نیز از بیست و پنجمین سالگشت پیروزی جهاد مردم افغانستان به گونه ی رسمی از سوی حکومت در ارگ ریاست جمهوری گرامی داشت شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که نبرد نظامیان کشور در برابر هراس افگنان یک جهاد برحق است و افتخار به این روز با شکوه میراث همه ی شهروندان کشور است.

در همین حال، شماری از سخنرانان این همایش هشتم ثور روز پیروزی جهاد مردم افغانستان در برابر قشون تا دندان مسلح شوری سابق را نقطه ی عطف در تاریخ کشور می دانند. این سخنران بر حفظ دست آورد های جهاد مردم افغانسان از سوی حکومت وحدت ملی تاکید می کنند.

این در حالست که پس از سقوط رژیم کمونیستی وقت و رژیم طالبان هنوزهم مردم در افغانستان درگیر جنگ و ناامنی اند. شهروندان کشور از حکومت می خواهند تا برای ثبات و امنیت در کشور برنامه های جامع را روی دست بگیرد.