از ششمین سالیاد شهادت استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد، مقاومت و شهید صلح کشور و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود طی همایشی در ولایت کاپیسا گرامیداشت شد. سخنرانان با یاد آوری از رشادت و فداکاری شهدای کشور می گویند که قوم گرایی و دامن زدن به مسایل قومی و […]

از ششمین سالیاد شهادت استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد، مقاومت و شهید صلح کشور و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود طی همایشی در ولایت کاپیسا گرامیداشت شد.

سخنرانان با یاد آوری از رشادت و فداکاری شهدای کشور می گویند که قوم گرایی و دامن زدن به مسایل قومی و سمتی کشور را بسوی پرتگاه می برد. سید علی کاظمی عضو مجلس نمایندگان می گوید که شماری از حلقات در تلاش اند تا با دامن زدن به مسایل قومی، مذهبی، زبانی و سمتی یکبار دیگر کشور را بسوی بحران ببرند. آقای کاظمی از حکومت می خواهد که جلوی این حلقات را بگیرد و به پاس خون شهدا برای همگرایی در کشور تلاش کنند.

از سویی هم، احمد ولی مسعود، رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور می گوید که مشروعیت نظام کنونی زیر سوال است و باید یک اجماع ملی زود هنگام برای بیرون رفت از وضعیت کنونی ایجاد شود.

شهید استاد برهان الدین ربانی رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان در بیست و نهم ماه سنبله/شهریور سال ۱۳۹۰ خورشیدی در یک حمله انتحاری ازسوی شخص که خود را پیام آور صلح خوانده بود به شهادت رسید.