از هفته شهید و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمدشاه مسعود طی همایشی در دانشگاه کابل گرامیداشت شد. سخنرانان این همایش، قهرمان ملی را چهره استثنایی تاریخ میارزات سیاسی و نظامی کشور عنوان می کنند و می گویند که مسعود رزمنده فضیلت گرا بود. در این مراسم در کنار دانشجویان مقام های حکومتی، […]

از هفته شهید و شانزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی کشور، شهید احمدشاه مسعود طی همایشی در دانشگاه کابل گرامیداشت شد. سخنرانان این همایش، قهرمان ملی را چهره استثنایی تاریخ میارزات سیاسی و نظامی کشور عنوان می کنند و می گویند که مسعود رزمنده فضیلت گرا بود.

در این مراسم در کنار دانشجویان مقام های حکومتی، نمایندگان مردم، فعالان مدنی و استادان دانشگاه شرکت کردند. سخنرانان این همایش قهرمان ملی را چهره استثنایی در تاریخ مبارزات سیاسی و نظامی کشور عنوان کردند. سید حسین اشراق حسینی استاد دانشگاه گفت که مسعود رزمنده فضیلت گرا بود. آقای حسینی با یاد آوری از کارنامه های شهید مسعود، تعهد و وفاداری را از ویزگی های وی بیان کرد و افزود که قهرمان ملی به هر آنچه می گفت، پایدار باقی می ماند.

احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور پس از سالها مبارزه در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در پی حمله انتحاری از سوی دو تروریست عرب زبان که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار به شهادت رسید.