از هفدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، طی همایشی در تالار لوی جرگه گرامیداشت شد. سخنرانان این همایش، شهید احمدشاه مسعود را، فرمانده نترس و مبارز آزاده توصیف کردند. هژده سنبله مصادف است با هفدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور. از این روز همه ساله در افغانستان و کشورهای مختلف […]

از هفدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، طی همایشی در تالار لوی جرگه گرامیداشت شد. سخنرانان این همایش، شهید احمدشاه مسعود را، فرمانده نترس و مبارز آزاده توصیف کردند.

هژده سنبله مصادف است با هفدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور. از این روز همه ساله در افغانستان و کشورهای مختلف جهان با برگذاری مراسم خاص یاد بود به عمل می آید. به همین مناسبت (روز یکشنبه ۱۸ سنبله) از هفدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، طی همایشی در تالار لوی جرگه گرامیداشت شد. سخنرانان این همایش، شهید احمدشاه مسعود را، فرمانده نترس و مبارز آزاده توصیف کردند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت می گوید که مبارزات احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور از بهر تأمین ثبات در افغانستان بود. آقای عبدالله با اشاره به عملکرد قهرمان ملی در دوره های جهاد و مقاومت ملی، اظهار داشت که احمدشاه مسعود، نمی خواست جنگ در کشور ادامه یابد؛ اما دست اندازی های بیرونی سبب شده بود که قهرمان ملی علیه دست نشانده های بیگانگان و تروریزم جهانی، به جنگ ادامه بدهد.

از سویی هم، احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود و شماری از سخنرانان دوره های جهاد و مقاومت ملی را دوره های سرنوشت ساز در تاریخ معاصر افغانستان می دانند.

احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور، پس از روی کار آمدن رژیم طالبان، برای حدود پنج سال با اندک ترین امکانات در مقابل این گروه رزمید. احمد شاه مسعود در این سال ها فرمانده کل مقاومت ملی بود و همراهانش می گویند که او فرمانده نترسی بود و از تهدید دشمن نمی هراسید.