استادعطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان امروز در مراسم تجلیل از سال نو خورشیدی در شهر مزارشریف اعلام کرد که جمعیت اسلامی با حکومت وحدت ملی بر سرخواست‌های این حزب به توافق رسیده است. آقای نور، می گوید که به ‌زودی توافق ‌نامه ‌ای با دولت وحدت ملی اعلام خواهد […]

استادعطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان امروز در مراسم تجلیل از سال نو خورشیدی در شهر مزارشریف اعلام کرد که جمعیت اسلامی با حکومت وحدت ملی بر سرخواست‌های این حزب به توافق رسیده است. آقای نور، می گوید که به ‌زودی توافق ‌نامه ‌ای با دولت وحدت ملی اعلام خواهد شد. والی بلخ تصریح کرده که این توافق براساس منافع کلان و تقویت نظام کشور و بر اساس تقاضای شخصیت ‌های ملی و همکاران بین‌ المللی افغانستان صورت گرفته است.

استاد عطا محمد نور گفت که تفاهمنامه تازه ‌ای جمعیت اسلامی افغانستان و حکومت وحدت ملی به زودی اعلام می‌ شود. به گفته والی بلخ، جمعیت اسلامی و ارگ در بیشتر موارد روی خواست‌ های این حزب به توافق رسیده‌ اند. وی از گروه مذاکره کننده جمعیت اسلامی با ارگ ستایش کرد و گفت که به این توافق احترام می گذارد.

ریاست جمهوری حدود سه ماه به صورت یک جانبه اعلام کرد که رییس جمهور غنی استعفای استاد عطا محمد نور را از سمت ولایت بلخ پذیرفته ‌است. اما جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد که استعفای آقای نور مشروط بوده و تصمیم ریاست جمهوری برای این حزب قابل قبول نیست.

استا عطامحمد نور گفت که با این رویکرد تازه آرامش بیشتر نصیب مردم خواهد شد و نیروهای سیاسی بیشتر از گذشته برای سرو سامان دادن به امور سیاسی برای برگزاری انتخابات آینده کار خواهند کرد. او همچنان از تصمیم رییس جمهوری به ادامه گفتگو قدردانی کرد و از او خواست که به منظور گسترش و تقویت پایه‌ های نظام، مشکل جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را نیز حل کند.