استاد عطامحمد نور والی بلخ امروز به دفتر کار خود حاضر شد و باری دیگر اعلام کرد که تصمیم حکومت برای جمعیت اسلامی افغانستان مورد پذیرش نیست. آقای نور تأکید می کند که تنها در صورتی از مقام ولایت بلخ کنار می رود که حکومت به خواسته های جمعیت اسلامی رسیدگی کند. استاد عطامحمد نور […]

استاد عطامحمد نور والی بلخ امروز به دفتر کار خود حاضر شد و باری دیگر اعلام کرد که تصمیم حکومت برای جمعیت اسلامی افغانستان مورد پذیرش نیست. آقای نور تأکید می کند که تنها در صورتی از مقام ولایت بلخ کنار می رود که حکومت به خواسته های جمعیت اسلامی رسیدگی کند.

استاد عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان و والی ولایت بلخ، (روز شنبه ۹ جدی/دی) به دفتر کار خود در شهر مزار شریف رفت و به مسوولان محلی اعلام کرد که به عنوان والی بلخ به کارش ادامه می دهد. آقای نور تأکید کرد تا زمانی که ریاست جمهوری به تعهداتی که در جریان مذاکرات به جمعیت اسلامی سپرده است عمل نکند از مقامش کنار نمی رود. به گفته والی ولایت بلخ، در جریان مذاکرات جمعیت اسلامی با حکومت موضوعات کلیدی بحث شده است.

به گفته استاد عطامحمد نور، ریاست جمهوری پس از آن با وی، عقده مندانه برخورد می کند که از حکومت به سبب ناتوانی و ناکارگی اش انتقاد کرده است. استاد عطامحمد نور، با اشاره به رویداد خونین تروریستی که در چهار راه زبنق و تظاهراتی مردمی که صورت گرفته بود، می گوید که در جریان مراسم خاکسپاری پسر محمد علم ایزدیار، حلقات در داخل نظام می خواستند، اعضای جمعیت اسلامی را از میان بردارند.

آقای نور همچنان تأکید می کند که عبدالله عبدالله دیگر نماینده جمعیت اسلامی نیست و در صورتی از مقام ولایت بلخ کنار می رود که خواست های جمعیت اسلامی از سوی حکومت عملی شود.

والی بلخ می افزاید که حکومت مرکزی نباید از فعالیت های سیاسی نگران باشد. استاد عطامحمد نور می گوید که هدف کلیدی از تشکیل ائتلاف ملی نجات، حل چالش های کنونی است.