رییس عمومی امنیت ملی می گوید که افغانستان از بهر تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی در محور توجه کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته است. به گفته او، پاکستان نمی خواهد که پروژه های بزرگ اقتصادی در افغانستان عملی شود و به همین سبب حمله های تروریستی بیشتر را سازماندهی می کند.  (روز یکشنبه ۸ دلو/بهمن) […]

رییس عمومی امنیت ملی می گوید که افغانستان از بهر تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی در محور توجه کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته است. به گفته او، پاکستان نمی خواهد که پروژه های بزرگ اقتصادی در افغانستان عملی شود و به همین سبب حمله های تروریستی بیشتر را سازماندهی می کند.

 (روز یکشنبه ۸ دلو/بهمن) مسوولان امنیتی در نشست خبری مشترک در برابر پرسش های گوناگون قرار گرفتند. یکی از پرسش ها این است آیا می پذیرند که در کار جلوگیری از وقوع رویدادهای تروریستی کم کار کرده اند و آیا حاضر استند از بهر این کم کاری استعفا دهند و یا از مردم پوزش بخواهند؟

معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی می گوید که افغانستان از بهر تطبیق پروژه های کلان اقتصادی با بد بینی شماری از کشورها به ویژه پاکستان رو به رو شده است. او از ناامن شدن یکبارگی ولایت فراه یاد آوری می کند و آن را با فعال شدن بندر چابهار ربط می دهد.

با این حال، ویس احمد برمک وزیر امور داخله می گوید که افغانستان در برابر تروریستان جهانی و منطقه ای در نبرد است و باید از نظامیان کشور حمایت صورت گیرد.

به باور مسوولان امنیتی، فشار های بین المللی بر پاکستان تأثیر گذار بوده است. آنان تأکید می کنند که کشورهای همکار افغانستان فشار بیشتر بر پاکستان وارد کند تا این کشور از حمایت تروریستان دست بکشد.