وزارت خارجه آمریکا طی اعلامیه ای از رهبران دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز نسبت به تعلیق مراسم تحلیف شان سپاسگزاری کرده است.دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز می گویند مراسم تحلیف و گماشتن والی های جدید از بهر موفقیت روند گفتگوهای صلح تا دو هفته دیگر به تعلیق […]

وزارت خارجه آمریکا طی اعلامیه ای از رهبران دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز نسبت به تعلیق مراسم تحلیف شان سپاسگزاری کرده است.دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز می گویند مراسم تحلیف و گماشتن والی های جدید از بهر موفقیت روند گفتگوهای صلح تا دو هفته دیگر به تعلیق افتاده است. با این حال، فضل احمد معنوی عضو دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی گفته است که درپی رفت و آمد هیأت های آمریکایی، مراسم اجرای تحلیف ریاست جمهوری تا دو هفته به تعویق افتاده است. آقای معنوی همچنان گفته است که با تلاش هیأت های آمریکایی همچنان دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی روند معرفی والیان را نیز متوقف خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی اعلامیه ای از رهبران دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز نسبت به تعلیق مراسم تحلیف شان سپاسگزاری کرده است. دسته انتخاباتی دولت ساز اعلام کرده بود که روز پنجشنبه همین هفته مراسم تحلیف برگزار می کند. درهمین حال، مسوولان دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز می گویند که مراسم تحلیف و گماشتن والی های جدید از بهر پیشبرد روند گفتگوهای صلح تا دو هفته دیگر به تعلیق افتاده است.

از سویی هم، وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است با نگرانی ‌های که در ارتباط به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده است، باید طبق قانون رسیدگی شود. درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی می گویند که آمریکا نتایج اعلام شده انتخاباتی ریاست جمهوری را نپذیرفته است.

قرار است که آمریکا و طالبان به روز شنبه دهم ماه حوت توافقنامه صلح را امضا کنند. توافقی که راه را برای آغاز مذاکرات میان حکومت و طالبان باز کرده و زمینه ساز خروج نیرو های بین المللی از افغانستان خواهد شد. اگاهان سیاسی می گویند نتایج انتخابات زیر سایه گفتگوهای صلح رفته است.