ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت از عملیات ویژه نیروهای آمریکایی به هدف از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش استقبال کرده اند. ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت از عملیات ویژه نیروهای آمریکایی به هدف از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش استقبال کرده و مرگ وی را در بهبود […]

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت از عملیات ویژه نیروهای آمریکایی به هدف از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش استقبال کرده اند.

ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت از عملیات ویژه نیروهای آمریکایی به هدف از بین بردن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش استقبال کرده و مرگ وی را در بهبود امنیت افغانستان مهم خوانده است. دفتر رسانه ای ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای، تروریزم را دشمن بشریت عنوان کرده و افزوده است که این پدیده مرز نمی‌شناسد و تهدید در برابر امنیت و ثبات منطقه و جهان است. در اعلامیه ریاست ریاست جمهوری ابوبکر البغدادی یکی از خطرناکترین رهبران گروهای تروریستی دانسته شده و گفته شده است که کشته شدن وی ضربه بزرگ به گروه داعش خواهد بود.

درهمین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران ضمن استقبال از راه اندازی عملیات برای از بین بردن ابوبکر البغدای، تاکید کرد که داعش به عنوان یک گروه “جنایت‌کار” در سال‌های اخیر، ده‌ها هزار مردم بیگناه را در سوریه، عراق و افغانستان به قتل رسانده است.

رییس اجرایی احکومت حمله اخیر در ننگرهار را کار گروه داعش خواند و گفت که دو هفته قبل رویداد که در ده بالای ننگرهار صورت گرفت و مردم بیگناه و نمازگزاران را در هنگام ادای نماز به شهادت رسیدند، عمق جنایت و بی ‌رحمی این گروه نشان می‌دهد.

در حمله مرگبار بر یک مسجد در ولسوالی ده بالای ننگرهار بیش از هفتاد تن کشته شدند و سی و دو تن دیگر زخمی شدند که تا اکنون مسوولیت آن را هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

همچنان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را تایید کرد و گفت که البغدادی شب شنبه در جریان یک عملیات نیروهای آمریکایی که او نیز آن را تماشا می‌کرد، با سه فرزندش در داخل یک تونل گیرماندند و در نهایت کشته شدند. آقای ترامپ گفت که البغدادی واسکت مملو از مواد انفجاری را انفجار داد که باعث کشته شدن او و فرزندانش شد.