رییس اجرایی حکومت از برگزاری نشست میان سیاسیون کشور و نمایندگان طالبان در قطر استقبال می کند. عبدالله عبدالله، ابراز امیدوار می کند که برگزاری این گونه نشست ها بتواند زمینه گفتگوهای رو در رو را میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان فراهم کند. دو روز می شود که نشستی میان نمایندگان احزاب سیاسی، فعالان […]

رییس اجرایی حکومت از برگزاری نشست میان سیاسیون کشور و نمایندگان طالبان در قطر استقبال می کند. عبدالله عبدالله، ابراز امیدوار می کند که برگزاری این گونه نشست ها بتواند زمینه گفتگوهای رو در رو را میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان فراهم کند.

دو روز می شود که نشستی میان نمایندگان احزاب سیاسی، فعالان مدنی و مسوولان شماری از رسانه ها با نمایندگان طالبان زیر نام نشست بین لافغانی در قطر جریان دارد. دولت قطر و کشور آلمان میزبانی این نشست را به عهده دارد. داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت از برگزاری این نشست استقبال می کند.

در این نشست مقام های حکومت حضور دارند، اما گفته می شود که آنان از آدرس دولت نه، بلکه از نشانی شخصی به این نشست دعوت شده اند. رییس اجرایی حکومت ابراز امیدواری می کند که برگزاری این گونه نشست ها بتواند زمینه گفتگوهای رو در رو را میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان فراهم کند.

از آغاز دور هفتم گفتگوهای صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان به این سو، حملات انتحاری طالبان در شهر کابل و دیگر ولایت های افزایش یافته است. آگاهان می گویند که طالبان از بهر امتیاز گیری بیشتر در میز مذاکره جنگجویان شان را دستور داده اند تا حملات شان را افزایش دهند. رییس اجرایی حکومت می گوید که هیچ کس از راه کشتن مردم افغانستان امتیازی به دست آورده نمی تواند.

رییس اجرایی حکومت با اشاره به بازداشت شماری از استادان دانشگاه کابل به اتهام همکاری با داعش، از شهروندان کشور می خواهد که با ارگان های امنیتی همکاری کنند تا این افراد در جامعه فرصت و مجال پیدا نکنند.

رییس اجرایی حکومت بار دیگر بر مداخله نکردن رهبری حکومت وحدت ملی در کار کمیسیون های انتخاباتی تاکید کرد و خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری شد. او همچنان به بررسی جدی قضیه لت و کوب خبرنگاران توسط پلیس تاکید کرده و گفته که وزارت داخله اطمینان داده است که قضیه‌ لت و کوب خبرنگاران توسط پلیس را به گونه جدی پیگیری می‌کند.