ریاست جمهوری از تمدید ماموریت نیروهای آمریکا در کشور استقبال می کند. اعلام باقی ماندن پنج هزار و پنج صد سرباز آمریکایی پس از سال دوهزار و شانزده میلادی در افغانستان از سویی بارک اوباما رییس جمهور آمریکا، ریاست جمهوری کشور را خوشحال کرده است. ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه از تمدید ماموریت […]

 

ریاست جمهوری از تمدید ماموریت نیروهای آمریکا در کشور استقبال می کند. اعلام باقی ماندن پنج هزار و پنج صد سرباز آمریکایی پس از سال دوهزار و شانزده میلادی در افغانستان از سویی بارک اوباما رییس جمهور آمریکا، ریاست جمهوری کشور را خوشحال کرده است. ارگ ریاست جمهوری با انتشار خبرنامه از تمدید ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان استقبال کرده است. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در جلسه شورای وزیران گفته است که تصمیم بارک اوباما یکبار دیگر تجدید مشارکت و تحکیم روابط میان افغانستان و آمریکا را نشان می دهد.

آقای غنی افزوده است که آموزش نیروهای امنیتی کشور و سرکوب کردن تروریستان هدف اصلی تمدید ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

رییس جمهوری کشور تاکید کرده است که افغانستان باثبات به نفع منطقه، جهان و آمریکاست. به گفته آقای غنی، افغانستان با وجود پیشرفت های زیاد با خطرات منطقوی دچار است و هنوزهم تروریستان این کشور را تهدید می کنند.

رییس جمهوری کشور گفته است که قرار است هفته آینده نخست وزیر پاکستان به آمریکا سفر کند و مقامات آمریکایی در این دیدار، خواسته های افغانستان را با او در میان خواهد گذاشت.