رییس مجلس نمایندگان با تاکید بر تامین صلح در کشور از تلاش های آمریکا برای تامین صلح در افغانستان استقبال می کند. تلاش‌های آمریکا از بهر تامین صلح در کشور تشدید شده است. عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان با اشاره به تلاش های آمریکا و برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین در کابل […]

رییس مجلس نمایندگان با تاکید بر تامین صلح در کشور از تلاش های آمریکا برای تامین صلح در افغانستان استقبال می کند.

تلاش‌های آمریکا از بهر تامین صلح در کشور تشدید شده است. عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان با اشاره به تلاش های آمریکا و برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین در کابل از حکومت و گروه طالبان می خواهد که، از این فرصت پیش آمده در مورد صلح استفاده درست کنند. او همچنان از حکومت می خواهد که مواضع خود را با احزاب سیاسی، جامعه مدنی و فعالان حقوق زن شریک کند تا هیچ پرسش در مورد روند گفتگوهای صلح باقی نماند.

درهمین حال، شماری از اعضای مجلس نمایندگان، ادعا می کنند که رفتارهای سیاسی و غیر صادقانه در مورد روند صلح وجود دارد. جعفر مهدوی عضو مجلس نمایندگان می گوید که حکومت و احزاب سیاسی از برخورد سیاسی و ابزاری در روند صلح خودداری کنند.

نشست سه جانبه میان وزیران خارجه افغانستان، پاکستان و چین روز شنبه در کابل برگزار شد و سه طرف در مورد چگونگی همکاری در روند صلح افغانستان، مبارزه با تروریزم و افزایش مبادلات افتصادی میان سه کشور بحث و گفتگو کردند.