باگذشت چند هفته از روند بازداشت مهاجرین افغانستان در خاک پاکستان تااکنون از توقف روند بازاشت مهاجرین افغانستان خبری نیست و برعکس این روند به‌گونه‌ی بی‌پیشینه شدت گرفته است. در تازه‌ترین مورد در ادامه اقدام علیه مهاجران افغانستان، حکومت پاکستان امر بر ویران سازی خانه های خود ساخته مهاجرین افغانستان که در سال های مهاجرت […]

باگذشت چند هفته از روند بازداشت مهاجرین افغانستان در خاک پاکستان تااکنون از توقف روند بازاشت مهاجرین افغانستان خبری نیست و برعکس این روند به‌گونه‌ی بی‌پیشینه شدت گرفته است.

در تازه‌ترین مورد در ادامه اقدام علیه مهاجران افغانستان، حکومت پاکستان امر بر ویران سازی خانه های خود ساخته مهاجرین افغانستان که در سال های مهاجرت در این کشور ساخته بودن را صادر کرده‌است. از سوی‌هم این حکومت در تازه‌ترین گزارش‌ها اعلام کرده که مهاجران افغانستان که دارای کارت‌ اقامت معتبر از هستند از پاکستان اخراج نمی‌‌شوند. حکومت این کشور از پولیس و دیگر نهادهای دولتی خواسته که از آزار و بازداشت مهاجران دارای این اسناد، خود داری کنند.

از سوی‌هم مقام‌های حکومت سرپرست برخورد ناپسند با مهاجران افغانستان و اخراج اجباری‌شان از پاکستان را محکوم کرده‌است. با این حال، پاکستان تا هنوز در طرح اخراج پناهجویان غیرقانونی افغانستان تجدیدنظر نکرده‌است.

این در حالی‌است که حکومت پاکستان قصد دارد که مهاجران بدون اسناد را تا پایان ماه اکتوبر از این کشور بیرون کند. در چند ماه گذشته پولیس پاکستان بارها مهاجران افغانستان، حتا دارای اسناد معتبر را مورد آزارقرار داده و بازداشت کرده‌اند. بسیاری از نهادهای حقوق‌بشری و بین‌المللی از پاکستان خواسته‌اند که به‌دلیل بحران انسانی طرح اخراج مهاجران و پناهجویان افغانستان را متوقف کند.

در عین‌حال، سخنگوی والی کندهار گفته که حکومت سرپرست در حال برنامه‌‌ریزی برای ایجاد کمپ‌ها برای عودت ‌کنندگان کشور در مرزهای اسپین بولدک و تورخم هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv