مجلس سنا سفر هیأت پارلمان پاکستان به کشور را گام مثبت در راستای بهبود روابط میان این دو کشور می داند. سناتوران هرچند به صداقت پاکستان در راستای تامین صلح در کشور باورمند نیستند، اما تاکید می کنند که حکومت باید از این هیأت بخواهد که پاکستان در کار مبارزه با تروریزم افغانستان را همکاری […]

مجلس سنا سفر هیأت پارلمان پاکستان به کشور را گام مثبت در راستای بهبود روابط میان این دو کشور می داند. سناتوران هرچند به صداقت پاکستان در راستای تامین صلح در کشور باورمند نیستند، اما تاکید می کنند که حکومت باید از این هیأت بخواهد که پاکستان در کار مبارزه با تروریزم افغانستان را همکاری صادقانه کند.

یک هیأت بلند پایه پارلمان پاکستان به ریاست ایاز صادق، رییس مجلس نمایندگان این کشور برای بحث در مورد حل اختلاف ها و مشکلات میان کابل و اسلام آباد به کابل آمده است. این هیأت با شماری از اعضای شورای ملی به شمول رییسان هر دو اتاق این شورا گفتگو کرده اند. اعضای مجلس سنا می گویند که در این دیدار درباره روند مبارزه با هراس افگنی در دو کشور و همکاری اقتصادی گفتگو شده است. شیر محمد آخند زاده عضو مجلس سنا هرچند به صداقت پاکستان در کار تامین صلح در کشور باورمند نیست، اما می گوید که حکومت افغانستان باید از این هیأت بخواهد تا پاکستان در کار مبارزه با تروریزم همکاری صادقانه کند.

سفر هیأت پاکستانی در حالی به کشور صورت می گیرد که روابط کابل و اسلام آباد پس از افزایش حمله های خونین در افغانستان و پاکستان به تیرگی گراییده است. پاکستان چندی پیش مرزهای خود با افغانستان را بست و فهرستی از هراس افگنان را به حکومت افغانستان سپرد و مدعی شد که آنان در خاک افغانستان پنهان شده‌اند. در مقابل حکومت افغانستان پیوسته از پاکستان خواسته که فعالیت گروه طالبان و شبکه حقانی در این کشور را متوقف کند و مراکز آموزشی و پناهگاه های امن آنها را در این کشور هدف قرار دهد.