رییس جمهوری کشور می گوید که حضرت حسین (رض) در راستای تامین عدالت و برچیدن فساد مبارزه کرد و در این راه به شهادت رسید. دهم ماه محرم برابر است با روز شهادت امام حسین نواده پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم. به مناسبت شهادت امام حسین در کابل شماری از رهبران حکومت وحدت […]

رییس جمهوری کشور می گوید که حضرت حسین (رض) در راستای تامین عدالت و برچیدن فساد مبارزه کرد و در این راه به شهادت رسید.

دهم ماه محرم برابر است با روز شهادت امام حسین نواده پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم. به مناسبت شهادت امام حسین در کابل شماری از رهبران حکومت وحدت ملی می گویند که افغانستان از جمله محدود کشور هایست که وحدت و اتفاق میان پیروان مذهب های مختلف و جود دارد و باید از این وحدت به گونه ی درست حفاظت و نگهداری شود. رییس جمهور غنی با تاکید بر وحدت مسلمانان جهان به شهروندان کشور می گوید کسانیکه به تعصبات قومی و مذهبی دامن می زنند از آموزه های دینی بی خبراند. آقای غنی با تاکید بر تامین عدالت و مبارزه با فساد در کشور می گوید که امام حسین (رض) را الگوی حکومت داری خود قرار می دهیم.

در همین حال محمد کریم خلیلی معاون پیشین ریاست جمهوری با تاکید برتامین صلح در کشور از عملکرد شماری از کشور های که در روند گفتگوهای صلح افغانستان دخیل اند انتقاد می کند. آقای خلیلی می گوید که گفتگوهای صلح میان حکومت و مخالفان مسلح باید بین الافغانی باشد.

اشتراک کنندگان این مراسم نبرد نظامیان در برابر هراس افگنان را می ستایند و بر حمایت از آنان تاکید می کنند. این در حالیست که هم اکنون نظامیان کشور در چندین ولایت در نبردهای سختی با هراس افگنان روبرو اند.