رییس جمهوری کشور می گوید که پس از این با جنایت کاران مدارا نمی شود و با کسانی که ندای صلح را با جنگ پاسخ می دهند به شدت مبارزه می شود. بعد از چندین حمله خشونت بار در شهر کابل و چند ولایت دیگر، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که تروریستان […]

رییس جمهوری کشور می گوید که پس از این با جنایت کاران مدارا نمی شود و با کسانی که ندای صلح را با جنگ پاسخ می دهند به شدت مبارزه می شود.

بعد از چندین حمله خشونت بار در شهر کابل و چند ولایت دیگر، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که تروریستان توان خود را در میدان نبرد مقابل نیروهای امنیتی کشور از دست داده اند و برای جلب افکار عمومی دست به انفجار و انتحار در شهرها می زنند.

آقای غنی می گوید هر حرکتی که بعد از مرگ ملاعمر انجام شده است، حرکتی بر ضد نظام مشروع اسلامی  وانتخابی افغانستان است.آقای غنی تاکید می کند که بعد از این با جنایت کاران مدارا نمی شود و با کسانی که ندای صلح را با جنگ پاسخ می دهند به شدت مبارزه می شود.

رییس جمهور غنی می افزاید که پاکستان با افغانستان جنگ اعلام ناشده را به پیش می برد و اگر پاکستان ظرفیت کشاندن طالبان را به میز مذاکره ندارد می تواند پناه گاه های امن این گروه را نابود کند.

رییس جمهوری تاکید می کند که هیچ دولت مشروع دروازه صلح را برای مردم خود نمی بندد و بعد از این گفتگوهای صلح از جانب حکومت افغانستان انجام می شود.به گفته آقای غنی، دولت افغانستان با کسانیکه از پاکستان مردم این کشور را هدف قرار می دهد صلح نخواهد کرد.

این سخنان رییس جمهوری در حالی مطرح می شود که از اثر حمله انتحاری روز دوشنبه در مقابل دروازه میدان هوایی کابل پنج تن شهید و شماری هم زخمی شدند.