رییس جمهورغنی می گوید که حکومت وحدت ملی نمی ‌تواند درباره صلح تصمیم بگیرد. آقای غنی امروز پس از ادای عید قربان در ارگ تاکید کرد که انتخابات باید برگزار شود و یک حکومت با صلاحیت و قوی درباره صلح افغانستان تصمیم بگیرد. روز یک شنبه بیستم ماه اسد برابر است به روز اول عید […]

رییس جمهورغنی می گوید که حکومت وحدت ملی نمی ‌تواند درباره صلح تصمیم بگیرد. آقای غنی امروز پس از ادای عید قربان در ارگ تاکید کرد که انتخابات باید برگزار شود و یک حکومت با صلاحیت و قوی درباره صلح افغانستان تصمیم بگیرد.

روز یک شنبه بیستم ماه اسد برابر است به روز اول عید سعید اضحی ها. رییس جمهور غنی پس از ادای نماز عید به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه میزان تاکید کرد و گفت که حکومت کنونی در مورد صلح تصمیم گرفته نمی ‌تواند.

در حالی ریاست جمهوری مذاکره با طالبان را به حکومت آینده محول می کند که گزارش هایی درباره احتمال امضا شدن توافقنامه صلح میان امریکا و گروه طالبان منتشر شده است. مقام های دولت افغانستان می گویند که پیش نویس این توافقنامه در اخیتار آنان قرار گرفته است.

رییس جمهورغنی با اشاره به ضرورت تأمین صلح در کشور، بر همه شمول بودن روند صلح تأکید می کند.

شایعاتی وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری برگزار نمی شود. پس از امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان مسوولیت امور را در کشور حکومت سرپرست خواهند گرفت. اما رییس جمهورغنی می گوید که تصامیم داخلی توسط حکومت اتخاذ می شود.

با این همه هنوز روشن نیست که انتخابات برگزار می شود و یا گفتگوهای صلح چه نتیجه ای در پی خواهد داشت. گذشت زمان به این پرسش ها پاسخ خواهد داد.