رییس جمهوری کشور می گوید که طالبان از غیر نظامیان در ولایت کندز به حیث سپر انسانی استفاده می کنند و این مساله باعث شده است که نیروهای امنیتی کشور عقب نشینی کنند. امروز سه شنبه ۷میزان/مهر در ارگ ریاست جمهوری در رابطه به سقوط ولایت کندز بدست طالبان رییس جمهور و مقام های ارشد […]

رییس جمهوری کشور می گوید که طالبان از غیر نظامیان در ولایت کندز به حیث سپر انسانی استفاده می کنند و این مساله باعث شده است که نیروهای امنیتی کشور عقب نشینی کنند.

امروز سه شنبه ۷میزان/مهر در ارگ ریاست جمهوری در رابطه به سقوط ولایت کندز بدست طالبان رییس جمهور و مقام های ارشد امنیتی نشست مطبوعاتی برگزار کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می گوید که ولایت کندز تحت مدیریت است و ترس و وحشت را باید دور کرد. وی از هماهنگی نیروهای امنیتی سخن می زند و می افزاید که دشمنان مردم افغانستان غیرنظامیان در ولایت کندز را سپر انسانی ایجاد کرده اند و این مکلفیت نیروهای امنیتی است که در نبرد باطالبان به غیرنظامیان صدمه نرسانند.

آقای غنی می گوید که نیروهای کمکی به ولایت کندز فرستاده شده است و به زود ترین فرصت این ولایت از چنگ طالبان خارج خواهد شد.

رییس جمهوری یکبار دیگر جنگ در کشور را تحمیل شده می داند و می افزاید که این جنگ توسط کسانی بالای مردم افغانستان تحمیل شده است که دو سال مرگ ملا عمر را پنهان کرده بودند.

در همین حال معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع می گوید که طالبان با استفاده از روزهای عید در شهر کندز نفوذ کردند و هیچ معامله ای در سقوط این ولایت دیده نمی شود.

آقای استانکزی اما تاکید می کند که بعد از بررسی های بیشتر مشخص خواهد شد که ملامت و سلامت در ولایت کندز کی ها بوده اند.

ازسوی هم نورالحق علومی وزیر امور داخله از دفع حملات مخالفان در ولایت های همجوار کندز خبر می دهد. آقای علومی می گوید که نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان از شهر کندز عقب نشینی کردند.

این سخنان در حالی مطرح می شود که از صبح روز سه شنبه ۷میزان/مهر نیروهای امنیتی برای تصرف دوباره ولایت کندز دست به کار شده اند و پیشرفت برای سرکوبی طالبان در این ولایت ادامه دارد.