رییس جمهور غنی در گفتگوی تلفنی با رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که طراحان حمله های تروریستی هفته گذشته در کابل، کندهار و هلمند، در پاکستان آزادانه فعالیت دارند. به اساس خبرنامه ای دفتر رسانه‎ای ریاست جمهوری، رییس جمهور غنی در این گفتگوی تلفنی تأکید کرده است که اقدام نکردن حکومت پاکستان بر ضد […]

رییس جمهور غنی در گفتگوی تلفنی با رییس ستاد ارتش پاکستان گفته است که طراحان حمله های تروریستی هفته گذشته در کابل، کندهار و هلمند، در پاکستان آزادانه فعالیت دارند. به اساس خبرنامه ای دفتر رسانهای ریاست جمهوری، رییس جمهور غنی در این گفتگوی تلفنی تأکید کرده است که اقدام نکردن حکومت پاکستان بر ضد طراحان این حمله های تروریستی پرسش بر انگیز است.

پس از گذشت حدود یک هفته از وقوع رویداد های تروریستی خونین در ولایت های کابل، کندهار و هلمند، شام روز (یکشنبه ۲۶جدی/دی) رییس ستاد ارتش پاکستان در یک گفتگوی تلفنی با رییس جمهور غنی ابراز غم شریکی کرده است. رییس جمهور غنی ضمن سپاس گزاری از غم شریکی جنرال قمر باجوه، به او گفته است: “طراحان این حملات تروریستی که مسوولیت آنرا پذیرفته اند، در پاکستان به سر می‎برند، آزادانه فعالیت می‎کنند و افراد تازه برای حمله به هدف هایی در داخل افغانستان استخدام می‎کنند و هنوز بر علیه آن‎ها اقدامی صورت نگرفته است.”

آقای غنی هشدار داده است که تروریزم و افراط ‌گرایی تهدید جدی برای منطقه و جهان است و به دلیل نبود اراده‌ای جدی برای مبارزه با آن، برای پاکستان و منطقه، خطرهای جدی را متوجه می‎کند.

در همین حال، دفتر روابط عمومی ارتش پاکستان نیز با نشر خبرنامه‎ای گفته است که جنرال قمرجاوید باجوه در گفتگو با رییس جمهور غنی، وجود پناهگاه‎های تروریستان را در خاک این کشور رد کرده است. براساس این خبرنامه، رییس ستاد ارتش پاکستان از عملیات ضرب غضب نیروهای پاکستانی برضد هراس ‌افگنان یاد آوردی کرده و گفته است که در این عملیات تمامی تروریستان هدف قرار گرفته اند و مراکز آنان نیز از بین برده شده است.