رییس جمهوری کشور می گوید که حکومت و مردم افغانستان برای دفاع از کشور شان غفلت نمی کنند. امروز چهارشنبه ۲۹میزان/مهر، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از دانشجویان دانشگاه های نظامی کشور در کاخ ریاست جمهوری میزبانی کرد. آقای غنی از فداکاری نیروهای امنیتی کشور در نبرد های اخیر بر ضد تروریستان استقبال کرد. […]

رییس جمهوری کشور می گوید که حکومت و مردم افغانستان برای دفاع از کشور شان غفلت نمی کنند. امروز چهارشنبه ۲۹میزان/مهر، محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از دانشجویان دانشگاه های نظامی کشور در کاخ ریاست جمهوری میزبانی کرد. آقای غنی از فداکاری نیروهای امنیتی کشور در نبرد های اخیر بر ضد تروریستان استقبال کرد. رییس جمهوری می گوید که قوای امنیتی و دفاعی از پایه های اساسی استقرار و ثبات  کشور است و این نیروها سپر مقاوم ملت در برابر حوادثی است که افغانستان را به صورت روزانه تهدید می کند.

آقای غنی می گوید دیگر فرصت نیست که برای دفاع از کشور غفلت شود. وی می افزاید افغانستان هیچ گاهی تسلیم زور نخواهد شد و همه گزینه ها برای دفاع از کشور به کار گرفته می شود.

رییس جمهوری به گونه غیر مستقیم به کسانی نیز هشدار می دهد که از دولت مردان از بهر مشکلات کنونی در کشور انتقاد می کنند. وی می گوید که عملکرد احساساتی آینده کشور را به مخاطره می اندازد.

در همین حال، رییس جمهوری تاکید می کند که مردم افغانستان تا مدتی کوتاهی با مشکل های مانند سقوط برخی از مناطق مواجه خواهند بود.

آقای غنی می گوید که دروازه صلح و گفت‎گو بر روی آنانی که می خواهند از جنگ دست بکشند و به قانون اساسی افغانستان احترام بگذارند باز است، ولی هیچ گاه تسلیم زور نخواهد شد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که شماری از آگاهان می گویند که نباید رییس جمهور غنی به شعار دادن اکتفا کند و باید گام های عملی را در راستای تامین امنیت و حل مشکلات موجود بردارد.